Společnost


Wolt Česko s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74766Záměna zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2024, před 11 měsíci

Aleš Bubeník

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 22.2. 2024 jsem si objednal nákup přes společnost Wolt z prodejny Albert Liberec v hodnotě 989Kč.V podmínkách mají napsáno že pokud zboží není k dispozici nahradí jej za podobné ve stejné nebo nižší ceně. Po zjištění že dvě láhve bílého vína byly nahrazeny dvoumi láhvemi vína červeného, frankfurtské parky za mini párečky se sýrem a uzený sýr za sýr s laktobacílky jsem neprodleně informoval podporu firmy Wolt, že tuto náhradu nechci. Operátorovi se nepodařilo kontaktovat pracovníka Albertu a ten objednávku předal kurýrovi který mi ji následně doručil. Kurýrovi jsem pak problém sdělil a ten řekl že objednávku přebírat nemusím že do hodiny bude vrácená a mě vrácený peníze. Nemilé bylo překvapení když jsem kontaktoval podporu bylo mi vzdělano že taková to objednávka nelze zrušit a peníze že mi nevrátí,že jí musím převzít. Po dlouhém dopisování mi byl vydán dobropis na částku 751kč. Zbytek mi odmítají vrátit mají na toto jednání nárok? Děkuji Aleš Bubeník


Produkt

Bylo mi nabídnuto vyřazení položek které byly nahrazeny avšak to by znamenalo že do toho obchodu bych musel zajet sám abych tyto položky obstaral tím pádem by pro mě tato služba byla zbytečná.


Požadované řešení

Vrácení plné částky kterou jsem za nákup zaplatil


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 16:23, před 11 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. V případě, že nebyla dodána kompletní objednávka či dodané zboží je vadné (neodpovídá objednávce), je vhodné dodání zboží či jakost zboží reklamovat.

I když byl spotřebitel předem řádně o možnosti náhrady zboží v případě, že nebude objednané zboží dostupné, informován, máme za to, že by náhrada měla být cenově, druhově a gramáží stejná jako spotřebitelem objednané zboží. Např. plátkový sýr eidam 30% 100 g od společnosti A by mohl být nahrazen za plátkovým sýrem 30% 100 g od jiné společnosti.

Zároveň jestliže spotřebitel kontaktoval podporu společnosti, že náhradu nechce, měla společnost kontaktovat neprodleně svého kurýra a objednávku zrušit.

Dle dostupných informací na webu společnosti Wolt Česko s.r.o. (dostupných zde: https://explore.wolt.com/cs/cze/terms) bodu 4.9: "Pokud jste povolili záměnu určité položky nebo všech položek v Objednávce, Partner nahradí tyto chybějící položky podle následujících zásad:
(i) náhrada bude vybrána na základě toho, co Partner považuje za nejvhodnější náhradu tak, aby co nejvíce odpovídala množství, kvalitě a ceně původní položky v Objednávce;
(ii) budou pečlivě zohledněny látky, které obvykle způsobují alergie, takže například položka bez laktózy bude nahrazena pouze položkou bez laktózy a položka bez lepku bude nahrazena pouze položkou bez lepku;
(iii) dietní nebo light nápoj bude nahrazen dietním nebo light nápojem;
(iv) bio produkt bude nahrazeno bio produktem a
(v) domácí výroba bude nahrazena domácí výrobou. Za nahrazenou položku vám nebudou účtovány žádné další poplatky ani náklady v porovnání s cenou původní položky v Objednávce. Pokud je cena nahrazované položky nižší než cena původní položky ve vaší Objednávce, bude vám účtována cena nahrazované položky."

V tomto případě se tedy domníváme, že (i) bodu 4.9 nebyl naplněn. Spotřebitel má tak nárok na vrácení celé zaplacené částky.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 15:25, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 12:35, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.