Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#7478Další smluvní pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2015, před 9 lety

Martin Pihera

Znění stížnosti

Dobrý den,
ve stížnosti #7117 jsem řešil nesprávně vypočítanou pokutu na prodejně. Výše pokuty se nakonec vyřešila a pokutu jsem zaplatil dle stanovené částky 99,80 Kč - platbu jsem provedl mohl provést převodem (částka na faktuře 99,80 Kč) nebo složenkou (částka na složence 100 Kč). Platil jsem tedy převodem v přesné výši 99,80 Kč (jak bylo na faktuře a jak mne zástupce informoval).

Včera jsem však obdržel další dopis, kde je informace, že smluvní pokuta za porušení smlouvy byla 100 Kč a že mám doplatit 0,20 Kč (v případě nedoplacení budu dále penalizován).

Vzhledem k předchozím problémům a stávajícímu stavu, považuji toto jednání operátora za šikanu za přechod k výhodnější konkurenční nabídce. Do budoucna se pak obávám, že se toto bude stále opakovat a bývalý operátor mi bude každý měsíc zasílat další a další pokutu za porušení smlouvy a stále navyšovat tuto částku s cílem vyčkat na jediné prodlení a následně jej vymáhat...


Produkt

Bývalý O2 tarif


Požadované řešení

Zaslání podkladu o vzájemném vyrovnání závazků a bezdlužnosti k dané službě a období.

Odstranění osobních údajů (ruším souhlas se zpracováním osobních údajů).

Stažení dodatečné pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2015 14:22, před 9 lety

Přestože dlužná částka dosahuje pouze několika korun či haléřů, nevyplácí se takový dluh ignorovat. S postupujícím časem totiž dlužníkovi narůstají úroky z prodlení a pokud se společnost nakonec rozhodne dluh vymáhat soudní cestou, není neobvyklé, že dlužník pak zaplatí za náklady řízení mnohonásobně větší sumu.

V tomto případě by však fakturace dvou rozdílných částek měla jít k tíži společnosti. Spotřebitel by tak měl požadovat vystavení dokladu o bezdlužnosti.

Spotřebiteli zároveň doporučujeme ověřit si přesnou výši smluvní pokuty, která vychází ze smlouvy či obchodních podmínek společnosti a podléhá omezení dle § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích. Výši smluvní pokuty lze nejlépe zkontrolovat přesným výpočtem. Spotřebitel není povinen platit částku vyšší.

Co se týče zaokrouhlování daňového dokladu, lze toto s ohledem na předpisy upravující vedení účetnictví považovat za důvodné v případě hotovostních plateb, neboť již není reálné přijímat haléřové částky. Požadovat haléřové dorovnání v případě platby bezhotovostní však nemá žádný právní základ.

Má-li spotřebitel v úmyslu zrušit souhlas se zpracováním osobních údajů společností, může tak učinit v mezích zákona o ochraně osobních údajů. Nesouhlas je vhodné vyjádřit v písemné formě, v určitých případech tuto formu zákon přímo vyžaduje (viz § 5 odst. 5 a 8 zákona o ochraně osobních údajů). § 5 odst. 2 tohoto zákona stanoví výjimky z obecné povinnosti správce zpracovávat údaje pouze se souhlasem subjektu údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.8.2015 15:14, před 9 lety

Hezký den,

velice se omlouvám, pokud pro vás byly informace zaslané dopisem matoucí, nicméně první dopis byl informačním dokumentem ohledně depozitu, kterým je určena předběžná výše smluvní pokuty a je ji následně uhrazená smluvní pokuta, o čem také vypovídá název splatné položky - Jistota na smluvní pokutu k telefonnímu číslu x.

Dopis ze dne 6.8.2015 s částkou 100 Kč již byl potvrzením o vystavení smluvní pokuty ve výši 100 Kč, jelikož je depozit pouze předběžným vyčíslením výše smluvní pokuty, mohou se částky lišit. Vzhledem k tomu, že jste provedl úhradu na základě prvního dopisu, zbývalo ze smluvní pokuty k úhradě 0,20 Kč. Na základě kontroly v systémech však neevidujeme žádnou dlužnou částku. Jak vám již bylo doporučeno zástupci dTestu, je možné si požádat o potvrzení o bezdlužnosti, které vám vystaví specialisté z platebního oddělení na základě vaši žádosti zaslané emailem na pohledavky.podnety@o2.cz.

S pozdravem

Renáta Drastichová
Guru pro Social Media

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.8.2015 18:22, před 9 lety


Martin Pihera

Dobrý den,
děkuji za informace na jejichž základě však musím upozornit na ZÁSADNÍ rozpory ve Vašich vyjádření, které mne vedou k domněnce, že se stále jedná o CÍLENOU formy šikany zákazníka.


- 29.6.2015 píšete k mé stížnosti následující:
Hezký den,

smluvní pokuta je vypočítávána jako 1/5 měsíčních paušálů za nedokončené měsíce závazku s tím, že do nevyčerpaných měsíců není započítávána výpovědní lhůta, což nastalo také ve vašem případě. Smluvní pokuta vám byla vystavena ve výši 99,80 Kč, což sedí na jeden nedočerpaný měsíc. A to je správně, jelikož vaše výpověď byla podána dne 25. 6. 2015, výpovědní doba 42 dnů vyprší 6. 8. 2015, z čehož vyplývá, že ze závazku nebude dočerpán 1 měsíc a tomu také odpovídá výše smluvní pokuty.
------
Na základě tohoto vyjádření mi následně přichází dopis s fakturou a číslem účtu na tuto částku.


Následně mne ještě 30.6.2015 informujete že:
Hezký den,
velice se omlouvám, pokud vám byla sdělena jiná výše smluvní pokuty, na prodejně je vždy vystavena pouze předběžná záloha na smluvní pokutu, směrodatný je však dopis, který vám přišel poštou a ten jak uvádíte je v pořádku. Nemusíte se obávat, ŽÁDNOU další částku v souvislosti s rušením služby nebude zapotřebí hradit.

Děkuji za pochopení.

------
Na základě této informace jsem Vám tedy věřil, že žádnou další částku OPRAVDU nebude nutno hradit.

Dnes mi však píšete, že: ... první dopis byl informačním dokumentem ohledně depozitu, kterým je určena předběžná výše smluvní pokuty... a dále ... jelikož je depozit pouze předběžným vyčíslením výše smluvní pokuty, mohou se částky lišit....

Nevím odkdy je zvykem, že je faktura považována za informační dokument. Spolehnout se na Vaše prvotní vyjádření, jsem již dnes dlužníkem, neboť splatnost oněch 0,20 Kč byla na faktuře nastavena na 10 dní (dopis přišel až 3 dny po vystavení) a následně si již účtujete úroky z prodlení. V době dovolených a prázdnin je takováto splatnost opravdu krátká - což mne opět přivádí k domněnce snahy o šikanu...


Potvrzení o bezdlužnosti samozřejmě požaduji. Ve Vašem vyjádření není uvedeno, zda jej zpoplatňujete či nikoliv, ačkoliv předpokládám, že vzhledem k ZÁSADNÍM A ZAVÁDĚJÍCÍM chybám z vaší strany (jak na prodejně, tak i přímo z Vaší zavádějící komunikace) mi bude tento dokument vystaven bezplatně a zaslán na mou adresu.


Celá situace mne mrzí, ale bohužel to nejsem já, kdo ji zapříčinil. Proto předpokládám, že nyní již dojde ze strany vaší společnosti ke skutečně rovnocennému a adekvátnímu jednání místo dalšímu pranýřování zákazníka v podobě nových a nových poplatků a částek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2015 14:11, před 9 lety

Odpovídá-li výše pokuty vypočtená dle smlouvy a obchodních podmínek částce 99,80 Kč, lze na doplacených 0,20 Kč pohlížet jako na bezdůvodné obohacení. Vymáhání této částky na spotřebiteli by pak nemělo žádnou právní relevanci.

Stížnost předáváme k vyjádření společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2015 16:03, před 9 lety

Hezký den,

při řešení stížnosti #7117 nebyl dopis s konečnou smluvní pokutou ještě vystaven, proto jsem se orientovala pouze podle informací, které jsem měla v danou chvíli k dispozici, rozhodně se však nejedná o cílenou formu šikany, omlouvám se, pokud máte takový pocit.

Ráda bych také uvedla na pravou míru formulaci ohledně informačního dokumentu, uznávám, že nejde o zcela šťastně zvolenou formulaci, nicméně nemohu souhlasit, že jde o plnohodnotnou fakturu, jelikož jak je vidět v dopise, jde o Výzvu k zaplacení jistoty (depozitu) až následný dopis s částkou 100 Kč je označen jako faktura.

V případě částky 0,20 Kč nejde o vymahatelnou položku, proto byste se určitě dlužníkem nestal.

Ohledně dokladu o bezdlužnosti bych vás požádala, abyste se obrátil přímo na naše platební oddělení emailem na pohledavk.podnety@o2.cz, kde pro vás kolegové doklad zajistí, jeho vystavení je samozřejmě zdarma.

Věřím ve vaše pochopení a za vzniklé komplikace se velice omlouvám.

S pozdravem a přáním příjemného dne
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2015 11:32, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.9.2015 16:38, před 9 lety


Martin Pihera

Dobrý den,
požádal jsem o zaslání dokumentu na uvedený e-mail. Bohužel e-mail se mi vrátil s tím, že adresa neexistuje. Zkusil jsem tedy poslat další e-mail na adresu s drobnou úpravou pohledavky.podnety@o2.cz (v původním pohledavk.podnety@o2.cz - chybí "y"). Nyní čekám, zda bude dokument vystaven a zaslán.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2015 14:16, před 9 lety

Hezký den,

velice se omlouvám, skutečně mi vypadlo písmeno "y", jak jste si správně vyvodil, žádost bylo skutečně zapotřebí zaslat na adresu pohledavky.podnety@o2.cz. Pokud se tak ještě nestalo, kolegové vaši žádost určitě vyřídí.

Mějte pěkný den

Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2015 12:08, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2015 12:05, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.