Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Poslali na adresu mého již 3 roky mrtvého manžela návrh na odkup rodinného domu. V dopise jsou výhrůžky o nepojištění, černé skládce na pozemku, o špatném stavu domu, případné demolici. Nic z toho není pravda. Dům je v mém vlastnictví, je využíván, udržován. Asi někde mají přístup k osobním údajům majitelů, protože tyto dopisy posílají osobám v důchodovém věku, aby se lekli a na jejich nekalé praktiky přistoupili.
Zjistit, jak Viagem přichází ke svým informacím, když jsou neaktuální (viz zemřelý manžel). A tuto možnost jim znemožnit - GDPR.
|
Tweet |
Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitel dal společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitel vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vyslovit nesouhlas se zpracováním osobních údajů může i pozůstalý.
Kontakty na společnost 1. česká rozesílková s.r.o.:
sídlo: Sokolovská 131/86, 18600 Praha;
e-mail: info@viagem.cz.
Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V tomto případě by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktika dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.).
Spotřebitel se s podnětem může obrátit i na Českou obchodní inspekci prostřednictvím odkazu: www.coi.cz/podatelna.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.