Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
ZBOŽÍ BYLO ŠPATNĚ ZABALENÉ.2 TALÍŘE ROZBITÉ.MÍSA S VADOU-NEBYLA TO 1 JAKOST. OBJEDNÁVKA Č.1057581.DATUM 7.7.2015. POSLALA JSEM OFOCENÉ ZBOŽÍ.BYLO PŘISLÍBENO NOVÉ ZBOŽÍ.PO MĚSÍČNÍM SLIBOVÁNÍ NIC NEPŘIŠLO.
TALÍŘOVÁ SADA HUSY MÍSA NA OVOCE HUSY
ŽÁDÁM O VÝMĚNU ZBOŽÍ
|
Tweet |
Prodávající dle občanského zákoníku odpovídá za jakost zboží při převzetí. Dle § 2161 odst. 1 odpovídá kupujícímu za to, že v době převzetí
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Spotřebitel může vady zboží vytýkat po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající je pak povinen věc k reklamaci přijmout a vadu odborně posoudit.
Pro vyřízení reklamace stanoví zákon o ochraně spotřebitele lhůtu v § 19 odst. 3. Prodávající nebo jím pověřený pracovník je povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Při podstatném porušení má dle § 2002 odst. 1 druhá strana právo od smlouvy bezodkladně odstoupit. Spotřebitelce proto doporučujeme zaslat prodejci písemné odstoupení od smlouvy, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Dodejku je pak třeba uchovat pro potřebu pozdějšího dokazování, neboť zásilka je považována za doručenou i v případě, že si ji adresát odmítne vyzvednout. Odstoupení bude i tak vůči němu účinné.
Nebude-li společnost reagovat, měla by ji spotřebitelka ještě před zahájením soudního sporu vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle §142a občanského soudního řádu, a to nejméně 7 dní před případným podáním žaloby. Bez zaslání této výzvy není možné požadovat u soudu přiznání náhrady nákladů řízení v případě úspěchu.
Pro úplnost dodáváme, že u smluv uzavíraných distančním způsobem (například tedy nákup v internetovém obchodě) má spotřebitel právo do 14 ti dnů od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. Z textu stížnosti však vyplývá, že tato lhůta již byla překročena.
Pokud však prodávající o výše uvedeném právu spotřebitele neinformoval v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), prodlužuje se lhůta pro odstoupení od smlouvy o 1 rok.
Společnost KVAKULENKA s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.