Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
V dubnu roku 2023 jsem zakoupila v Aures Holding a.s., v Teplicích, automobil Suzuki Vitara, r.výroby 2022 /první registrace vozidla 16.2.2022 v Maďarsku/, tedy stále v záruce. V měsíci lednu přestala fungovat parkovací kamera. V autorizovaném servisu Suzuki mi sdělili, že celý panel, jehož součástí je právě parkovací kamera byl namontován dodatečně a tedy se na něj záruka nevztahuje a je potřeba ji uplatnit v Aures Holding a.s., dále podle jejich vyjádření, je potřeba vyměnit celý panel za nový v ceně 15 000 Kč. To jsem učinila a bylo mi písemně sděleno, že jsem byla při koupi seznámena se stavem vozu a tudíž reklamaci neuznávají. V kupní smlouvě není nikde uvedeno, že panel s parkovací kamerou nebyl součástí vozu a byl domontován dodatečně, ani, že byl vadný. V kupní smlouvě je pouze uvedeno, že vady je zapotřebí oznámit neprodleně do 1 roku od koupi vozu, což jsem učinila.
Suzuki Vitara - panel s parkovací kamerou
Navrhuji proplacení výměny panelu podle návrhu autorizovaného servisu Suzuki.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Jestliže autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Pavlisová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamovala jste až po uplynutí několika měsíců a ujetí cca 10tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená společnosti AAA Auto,
kdyby nebyl automobil, tedy včetně vadného panelu, který obsahuje parkovací kameru, v záruce, vůbec bych se na vás ani na tuto platformu, neobracela. Reklamaci jsem podala po uplynutí několika měsíců od koupě, ujela 10tis. km, ale automobil byl v době reklamace stále v záruce. Tedy se může jednat o opotřebení, ovšem v záruční době!
Tedy je jasno, AAA Auto nedodržuje záruční dobu, tak mi zbývá obrátit se na soud nebo náklady na opravu, vyčíslené autorizovaným servisem na 15 000 Kč, zaplatit.
Mám však jasno i v další věci, AAA Auto už nikdy více.
S pozdravem Marcela Pavlisová
Děkujeme stranám za reakce.
Protože společnost označila své stanovisko k reklamaci za neměnné, přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla uvést, zda využije alternativního řešení (např. ČOI, soudní znalec), popř. zda se obrátí na soud. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Po dohodě s právním zástupcem, který mne upozornil na fakt, že soudit se s AAA je velmi problematické a náročné na nervy, jsem opravu zaplatila nakonec sama. Jedno vím jistě, po čtení příběhů o koupi aut v AAA, si případné další vozidlo koupím jinde.
Děkuji dTestu za spolupráci.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.