Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.12.2023 jsem uskutečnila objednávku v e-shopu Ge-style. Zboží mi bylo doručeno až 27.12.2023. V té době už jsem byla na dovolené tudíž jsem si zásilku vyzvedla později. Zboží neodpovídalo fotkám ani popisu. Navíc zapáchalo jako z tržnice. Či se týče kvality výrobku, nemá cenu ani zmiňovat. Zboží jsem zabalila a na své náklady zaslala na adresu uvedenou přímo eshopem. Napsala e-mail s údaji o vrácení. E-mail jsem psala cca asi na 3-4x s odstupem týdne až dvou. Nikdo nereagoval. Zkusila jsem tedy komunikaci přes Instagram. Napsala jsem o tom co se děje a že kdybych si dříve přečetla recenze tak u nich nenakoupím, načež mi bylo napsáno že mají výborné hodnocení a těch pár negativních je nic. Opravdu úsměvné. Žádná omluva, nic! Napsali mi ať pošlu svůj e-mail a číslo objednávky. Později chtěli i číslo účtu. Už je to opět asi 3 týdny a žádná komunikace ani peníze. Pouze si zobrazili mnou poslanou zprávu.
Opravdu mě tato komunikace nebo tedy nekomunikace a ještě povyšování opravdu mrzí. Jsem člověk co vše řeší v klidu a hezky. Ale takové e-shopy mě přestávají bavit. Zvažuji právníky .
Vyteplené legíny black
Okamžité vrácení peněz na můj účet včetně poštovného jak za nákup tak i vrácení zboží. Opravdu se mi takové jednání nelíbí. A také o naučení slušného chování a omluvy. Omluva nemusí být přímo mě ale pro příště jiným kupujícím!!! Slušně se může chovat každý.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Dle všeobecných obchodních podmínek e-shopu (dostupných zde: https://www.ge-style.cz/vse-o-nakupu/obchodni-podminky) je možné dle bodu 5 zboží vrátit na adresu: Gabriela Schenelová, Květná 25, 696 01 Rohatec. Zároveň je zde uvedeno, že o vrácení zboží je vhodné e-shop informovat e-mailem info@ge-style.cz, který bude obsahovat:
- číslo objednávky,
- označení zboží, které vracíte a
- číslu účtu pro vrácení platby.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Gabriela Schenelová, Školní 1330/30, 696 01 Rohatec. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.