Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se o reklamaci zdravotní domácí obuvi, kdy po 11. měsícíh od koupě a používání obuvi pouze v domácím prostředí praskly podrážky a odlepily se stelky.
Zdravotní pantofle jsem reklamovala u prodejece (Arhtocentrum, zdravotní prodejna). Prodejce boty poslal k posouzení "znalci", který reklamaci neuznal s tím, že se nejedná o vadu materiálu, ale důsledkem přirozeného opotřebení a jejimu intezivního užívání. Dle Ing. P. K., který dělal posouzení reklamace nebyla reklamace uznána. V příloze jsem obdržela vypracovaný posudek, kde údajně materiál obuvi byl laboralorně prozkoumán.Posudek nebyl označen razítkem firmy a proto na mne nepůsobí věrohodně.
Tuto zdravotní obuv používám již mnoho let a boty v minulosti vydržely 3 a více let, proto se domnívám, že se jedná o vadu materiálu či levnější náhražku použitého materiálu. Z toho důvodu jsem byla překvapena, že boty byly poničeny tak brzo. Celkové chování vedoucího zminované prodejny bylo arogantní a ještě než poslal obuv na posudek, předem podotkl, co bych něchtěla od "levné" obuvi a denního nošení.
domácí zdravotní obuv
Požaduji výměnu zboží za nové anebo vrácení peněz. Tuto zdravotní obuv zakoupenou ve zdravotních potřebách jsem používala v minulosti a byla jsem vždy spokojena.(poslední pantofle jsem nosila více jak 6 let)
|
Tweet |
Prodávající dle občanského zákoníku odpovídá za jakost zboží při převzetí. Dle § 2161 odst. 1 odpovídá kupujícímu za to, že v době převzetí
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Spotřebitel může vady zboží vytýkat po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající je pak povinen věc k reklamaci přijmout a vadu odborně posoudit.
Důvody pro zamítnutí reklamace mohou být opotřebení věci jejím obvyklým užíváním nebo mechanické poškození, které vzniklo vinou spotřebitele.
Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat primárně bezplatnou opravu. Není-li to nepřiměřené, lze žádat též dodání nové věci bez vad. Odstoupit od smlouvy je možné jen pokud žádná z předchozích alternativ není možná. Namísto uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud prodávající reklamaci zamítl ze zákonných důvodů a spotřebitelka se přesto domnívá, že vada vznikla nesprávným výrobním postupem, může se obrátit na soudního znalce z oboru, aby povahu vady posoudil. Pokud znalecký posudek prokáže tvrzení spotřebitelky, lze společnosti namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Není-li reklamace vyřízena řádně v zákonem stanovené lhůtě, zakládá tato skutečnost právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebitel má právo dle § 2002 odst. 1 obč. zák od smlouvy odstoupit. Cenu znaleckého posudku lze pak po prodávajícím požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost ARTHROCENTRUM, spol. s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.