Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.8.2022 jsem s výše uvedeným autoservisem uzavřel smlouvu na renovaci kostry vozidla Velorex. V zakázce bylo domluvené, že dojde k rovnání kostry, výměně zkorodovaných částí (trubek), lakovaní a nalisovaní nových čepů. Celá zakázka měla být hotova do 31.12.2022. Zároveň bylo domluveno, že budu moci zkontrolovat celé dílo, než proběhne lakování. Ze strany autoservisu došlo ke zpoždění a až když jsem oznámil, že odstoupím od smlouvy, tak dílo bylo dokončeno 28.11.2023. Nicméně mně nebylo umožněno shlédnout kostru vozidla před lakem s odkazem, že jsem toto již viděl 2x v průběhu opravy. Ani při jedné z mých návštěv ovšem kostra nebyla finálně dokončena. Tím pádem došlo k porušení § 2593 občanského zákoníku. Po přebrání jsem zjistil hrubé závady, kdy byly např. vyměněny trubky, ale nedošlo ke srovnání kostry (pokřivení viditelné okem), nebo utržené sváry, které držely pouze barvou, nedošlo k nalisování čepů. Zkrátka celá oprava byla dokončena velice narychlo a tzv. horkou jehlou. Opravář taktéž argumentoval, že na opravě strávil hodně času a některé práce musel dělat vícekrát. Ale i tak je výsledek nekvalitní a autoservis neměl zakázku přijímat.
Servis jsem poté navštívil a ukázal jsem fotky. Závěrem bylo, že toto mám sepsat a poslat. Toto jsem učinil dne 26.12.2023, ale autoservis se nevyjádřil.
Oprava kostry + lakování Velorex.
Aby byla oprava kvalitní, tak se bude muset provést rovnání znovu a následné opětovné lakování. Současný lak se poškodí během rovnání.
Současná oprava je nekvalitní a odvedenou prací, vybavením a přístupem Autoservis Lucie Svobodová není kompetentní provést reklamační opravu. Navrhuji finanční vyrovnání ze strany autoservisu.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Dle § 2593 občanského zákoníku má objednatel právo kontrolovat provádění díla. Jestliže se zároveň strany navíc i domluvily na kontrole díla před lakováním, mělo ke kontrole dojít.
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě dle § 2615 odst. 1 občanského zákoníku. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu sídla podnikatele: Lucie Svobodová, Přibice 337, 69124 Přibice. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.