Společnost


UVECTO d.o.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#74808Špatné vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2024, před 11 měsíci

Petra Andrlíková

Znění stížnosti

*** nesprávné vrácení peněz za Jeans Beam. Produkt byl vyprodán. Po 3 měsících urgování jsem obdržela místo 1600 Kč jen 1089 Kč. Samozřejmě mínus doprava.
Petra Andrlíková


Produkt

***


Požadované řešení

Doplacení částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2024 11:49, před 11 měsíci

Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.

Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel.

Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího z důvodu vyprodání objednaného produktu, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.2.2024 15:17, před 11 měsíci

Vážená zákaznice,

děkujeme Vám za Vaši zprávu a upozornění na problém s vrácením peněz za Vaši objednávku číslo CZ-301063830 ze dne 29.10.2023.

Po pečlivém přezkoumání Vašeho případu bych chtěla objasnit následující body:

Za objednané Džíny Beam jste zaplatila částku 1218 Kč po uplatnění 30% slevy a dopravné ve výši 110 Kč, celkem tedy 1328 Kč.

Když jste požadovala vrácení peněz kvůli vyprodání produktu, měla být částka 1238 Kč (1328 Kč - 90 Kč = cena uhrazená za objednávku minus poplatek za využití poskytnutého štítku na vrácení produktu do skladu) vrácena na Váš účet. Avšak nedopatřením vám nebyla vrácena částka 110 Kč za poštovné náklady, kterou jste uhradili při objednávce. Z tohoto důvodu Vám bylo vráceno pouze 1128 Kč. Rozdíl mezi očekávanou (1128 Kč) a skutečně připsanou částkou (1089 Kč) může být způsoben kurzovými rozdíly, jelikož naše společnost má sídlo ve Slovinsku a účet vedený v eurech.

Uvědomujeme si, že Vám nebyla vrácena částka za poštovné 110 Kč. Tuto částku jsme Vám dnes poslali prostřednictvím nové platby.

Pokud by částka, kterou obdržíte, byla nižší než očekávaná, prosím, zašlete nám potvrzení o přijaté platbě z Vašeho internetového bankovnictví na náš email info@lelosi.cz. V případě jakýchkoliv rozdílů Vám rozdíl vyplatíme, nebo nabídneme kompenzaci ve formě poukázky, pokud by Vám toto řešení vyhovovalo.

Chceme Vás ujistit, že si velmi vážíme Vaší důvěry a spokojenosti s našimi službami a budeme se snažit tento problém co nejrychleji vyřešit. Omlouváme se za způsobené nepříjemnosti a děkujeme za Vaši trpělivost a pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 14:23, před 10 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2024 09:11, před 9 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.