Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#74813Řada naschválů při řešení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.02.2024, před 11 měsíci

Filip Laburda

Znění stížnosti

Dobrý den,
4.1.2023 Nakoupený mrazák Whirlpool UW8 F2C XBI N 2 nerez

Projev závady:
Mrazák je hlučný

V místnosti kde byl to vrčelo jak někde na stavbě. Nedalo se tam poslouchat tv, povídat natož spát.
Nedělo se to pořád. Byly hodiny kdy byl klid. Byly hodiny, kdy to vrčelo fakt dlouho - tj. nešlo o nějakou minutovou záležitost.

v průběhu roku jsem dvakrát kontaktoval Whirlpool

- asi na 12 místech spoustě lidem jsem pořád vysvětloval že technik když přijede, může se strefit do periody kdy to neuslyší
- natáčel jsem videa, posílal fotky s hlukoměrem (Lidl)
- když se to děje 44,3 dB pak mrazák vypnete a natočíte hluk pozadí 33 dB. Pdole specifikace má mít 41 db - stupnice je logaritmická tj. překročení je fakt významný
- poslali autorizovaný servis, ten 2x konstatoval že závada se neprojevila

Už v zoufalství na konci roku jsem kontaktoval právníka protože nmebylo jasné po kom mám teda vymáhat nápravu. Whirlpool, servisní partner nebo prodejce (Datart).
Právník mě upozornil, že musím kontaktovat prodejce.

Do Datartu jsem psal 4.2.2024 přesný popis toho co se děje, co se zkusilo a jak to nedopadlo a že reklamaci uplatňuji u nich.

Přiložil jsem fotky z hlukoměru, zvukový záznam, přílohy, protokoly z návštěv.Upozornil jsem na to, že hluk se projevuje jen v určitých časových úsecích které není možné předvídat.

Žádal jsem aby mi dali vědět způsob jak budeme záležitost řešit.

Z dataartu přišla strohá odpověď abych výrobek zaslal.
To jsem udělal. Musel jsem si koupit mrazák jiný protože někam jsem to jídlo musel umístit. Ten nový je krásně tichý, už jsem úplně zapomněl jaké to je když v místnsti pořád něco nevrčí.

Po měsíci SMS, reklamace neuznána - mrazák hned posílají a informace se kterými bych mohl nesouhlasit jsou přiloženy u výrobku.

Obratem jsem volal a psal aby než výrobek odešlou mě kontaktovali.
Takhle rychle 70 kg balík nikdy nepřišel.


Když se mi podařilo spojit s panem M.R. (volal až druhý den), přečetl mi do telefonu až na mé naléhání údajný výsledek údajného testování. Poslat mi ho odmítl. V rámci naschválu chtěl abych si s ním hrál na schovávanou a protokol si našel v tom 70 kg balíku, který jsem si měl vybalit. Abych pak měl problém ho opět zabalit a poslat. Ano, splnil možná zákon ale podobné naschvály má taková firma zapotřebí.

Servisní partner provedl nějaké údajně měření, výsledek: „kontrola, spotřebič puštěn 48hod., závada se neprojevila,hlučnost v normě ok“

Což je naprosto irelevantní výsledek k tomu popisu.

To, že spotřebič byl někde údajně puštěn po dobu 48hod nic nevypovídá o tom, jestli ho někdo měl v místě, kde se například u něj trvale zdržuje - o tom lze velmi realisticky pochybovat. Nebo chcete naznačit, že měl technik u sebe někde v tiché kanceláři s lidmi 70 kg těžkou věc, kde u mrazáku (bez okolních hluků denního provozu firmy) třeba 8 hodin v kuse seděl - aby potvrdil, že něco NEnastalo? Už jen to, že se nikdo nedoptával, nezjišťoval, nekontaktoval mě například v průběhu měření takto nestandardního projevu svědčí o tom, že žádné relevantní měření proběhnout nemohlo.Srovnával někdo hladinu hluku proti pozadí? Nebo jen v hlučném skladu konstatoval někdo k do ktomu přišel po 24 h že zrovna teď nic neslyší ? Jakým přístrojem probíhalo měření a za jakých podmínek?

Ze sdělení lze pouze odvodit, že se v neurčitou hodinu někdo možná chvilku podíval (pokud vůbec), udělal měření právě v době, kterou i já popisuju jako klidovou a z toho udělal irelevantní závěr, který je zcela mimo uplatňovanou reklamaci a vůbec nevyvrací namítanou hlučnost, naopak potvrzuje to, co jsem uváděl dne 4.1.2024 při popisu závady.

Postup řešení takto logistiky obtížné reklamace s takto komplikovaným popisem chyby zvolil pan R. Nechtěl nabízené video, nechtěl další popis, nezajímalo ho nic z toho co jsem popisoval a udělal mi přesně řadu po sobě jdoucích naschválů které z hlediska závady nedává technicky smysl.Další návrh z jeho strany je abych, až si vykutám ten jeho protokol, schválně někde schovaný v mrazáku, mrazák znovu zabalil a znovu mu ho poslal a on ho znovu pošle na znovu irelevantní měření něčeho co já nenamítám.

Rád bych varoval případné zákazníky firmy DataArt/HPtronic, pokud by si snad mysleli že jako velký výrobce má například tlak na Whirlpool a podobné doavatele a budou mít zajištěnou záruku. Není tomu tak. Podobné mafiánské praktiky jsem ještě nezažil.


Produkt

Whirlpool UW8 F2C XBI N 2 nerez


Požadované řešení

Přál bych, aby se ve firmě Datart pracovníci reklamačního oddělení chovali jako dospělí lidé


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2024 14:59, před 11 měsíci

Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 16:23, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 20:35, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.