Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#7483Neuznaná reklamace kabelky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.08.2015, před 9 lety

Kristýna Kopecká

Znění stížnosti

Dne 23.4.2015 jsem v prodejně Baťa AFI Palác Pardubice zakoupila kabelku za 699,-. Dne 11.6. 2015 jsem kabelku na tom samém místě reklamovala, protože všechny 4 ucha byly v místě jejich prošití nití popraskané a její další užívání by dle mého vedlo k utržení uch. Prodavačka do reklamačního řízení uvedla "prasklá držadla u horního lemu kabelky, požadované řešení zrušení kupní smlouvy". Dne 1.7. 2015 mi přišla sms zpráva, že má reklamace je zamítnuta a že si reklamaci mám vyzvednout na prodejně. Dne 9.8. 2015 jsme si reklamaci vyzvedla, ptala se prodavačky co mohu dělat když s výsledkem nesouhlasím, řekla mi že za ní je to vše a že mohu kontaktovat zákaznickou linku v pracovních dnech a dala mi vizitku. Dne 10.8.2015 jsme na uvedenou linku volala a ptala se, co dělat když se zamítnutím reklamace nesouhlasím. Bylo mi sděleno, že ze strany Bati je to vše a že si mohu najmout soudního znalce a případně to řešit až budu mít znalecký posudek. Ptala jsem se ještě, zda by nebylo možné kontaktovat nějaké jejich oddělení týkající se reklamací a řekla, že ne.

Vyjádření k reklamaci zní:
U každého výrobku dochází užíváním k jeho opotřebení a stárnutí materiálu. Kabelka je vyrobena ze syntetického materiálu. Ucha jsou nejvíce namáhaná část kabelky. Pamatujte, že většina galanterních výrobků je určena k přenášení osobních věcí. Přetěžováním dochází k jejich nadměrnému namáhání a následnému prasknutí. K poškození došlo přetěžováním kabelky. Reklamaci zamítáme jako neoprávněnou.

Myslím si, že v jejich samotném vyjádřením k reklamaci je rozpor. Nejdříve je to přičítáno opotřebení a stárnutí materiálu (ke kterému podle mě za měsíc a půl těžko může dojít), poté že to bylo způsobeno přetěžováním kabelky. Kabelku jsem rozhodně nepřetěžovala, její rozměry jsou Š35cm, V 26cm, H11cm a nosila jsem v ní osobní věci úměrné velikosti úložného prostoru, který kabelka nabízí. Ucha kabelky jsou široká 15mm a tlustá 4mm a v místě, kde jsou popraskaná, je vedený steh, který uchem prochází na třech různých místech. Praskliny v podstatě vedou od onoho stehu. Myslím si, že popraskání bylo způsobeno oním stehem, který narušil celistvost materiálu a ten se po běžném používání po dobu měsíce a půl začal ničit. Myslím si, že vada kabelky nebyla způsobena mou chybou, ale konsktrukční vadou, která je na vině společnosti Baťa.


Produkt

Číslo zboží: 9616403, Velikost 010, artikl není pojmenován


Požadované řešení

Ideálně bych chtěla vrátit peníze. Druhá možnost je oprava kabelky ze strany Bati. Třetí přijatelné řešení je sleva alespoň 50%, abych si kabelku mohla nechat opravit sama.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2015 12:58, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2015 15:01, před 9 lety

Společnost BAŤA, akciová společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.