Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den, už nějakou dobu řeším tento problém. V Uherském Hradišti, na pobočce svět klíčů Janík, jsem si vyzvedla zasilku za 1180 Kč. Doma jsem zjistila, že jde o zasilku pro jinou osobu a tak jsem zboží další den vratila na již zminovane pobočce. Do dnešního dne jsem neobdržela své peníze zpátky. Už měsíc se snazim řešit tento problém se zákaznickým servisem zasilkovny a nikdo není schopny mi pomoct .
Vrácení peněz
|
Tweet |
Domníváme se, že pokud spotřebitelka chybou společnosti převzala balíček, který jí nebyl určen, a následně jej vrátila zpět, měly by jí být peníze vráceny.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, Miroslavo, je dobře, že jste se v takovém případě obrátila na kolegy ze zákaznického servisu, měli by se s vámi domluvit na dalším postupu, například podání reklamace (https://www.zasilkovna.cz/reklamace). Ta by měla být následně vyřízena do 30 dnů od vyplnění formuláře. Věříme, že s vámi vše kolegové dořeší k vaší spokojenosti. Nikola, tým Zásilkovny
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.