Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#74837Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2024, před 11 měsíci

Jitka Skorpilova

Znění stížnosti

Požár TV .
Po Vánocích mě ve 4 30 ráno probudily nezvyklé zvuky . Poté jsem zjistila, že nám hoří půl obýváku.
Požár se rozšířil z 1 rok staré televize. Na TV je zcela jasně vidět, že hořela zadní část z elektroniky.V okruhu nejméně 4 metrů nebyl žádný jiný zdroj že kterého by se mohl požár rozšířit , zásuvka i kabel v pořádku, ohněm nepostizeny.
ALZA reklamaci zcela zamítla , po urgenci zněl závěr "na tuto závadu se záruka nevztahuje".
Po druhé urgenci zhodnotil technik stav TV takto " TV zcela v pořádku bez závad, požár vznikl po vniku tekutiny do TV.
Na 100% vím, že v noci nechodím a neliji vodu zezadu do TV a pak se nedívám jak všechno hoří a není žádný jiný způsob jak by se tam tekutina dostala. Tento závěr bych chápala u telefonu nebo notebooku ,ale u TV opravdu ne. Ani technicky to není moc reálné .
Prosím o reakci Alzy
Děkuji Jitka


Produkt

TV Tesla


Požadované řešení

Uznání reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2024 09:17, před 11 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.2.2024 13:16, před 11 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás ráda ověřím, ovšem požádám Vás o uvedení čísla objednávky, nebo vystaveného dokladu. Předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.2.2024 11:30, před 11 měsíci


Jitka Skorpilova

Dobrý den,
Číslo reklamace ***.
Děkuji JS

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2024 18:36, před 11 měsíci

Dobrý den, paní Škorpilová, děkuji Vám za doplnění údaje. Vyjádření k Vaší reklamaci jsem Vám již zaslala na e-mailovou adresu, na kterou byla reklamace založená. Je mi líto, ovšem naše společnost se v tomto případě řídí vyjádřením autorizovaného servisu a proto je naše stanovisko v tuto chvlí nadále neměnné. Mohu Vám tedy doporučit obrátit se na soudního znalce v oboru, který Vám vydá posudek. Na základě posudku můžeme reklamaci znovu posoudit. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2024 13:51, před 10 měsíci

Děkujeme stranám za reakce.

Číslo reklamace bylo přeřazeno do referenčních údajů.

Protože společnost uvádí, že i nadále stojí za svým stanoviskem (tj. zamítnutí reklamace), přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla uvést, zda využije alternativního řešení (např. ČOI, soudní znalec). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 16:26, před 9 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost vzhledem k výše uvedenému uzavíráme bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.