Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74882Neoprávněně nauctovany poplatek , vyhrožování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2024, před 11 měsíci

Lucie Chylíková

Znění stížnosti

Dobrý den . Dcera dnes jela z Blatna u Jesenice do Decina . Průvodci v prvním vlaku ji vydal lístek a dcera pokračovala . Po přestupu z Mostu na Decin průvodci vyžadovala občanský průkaz ke kontrole jízdenky . Dcera nemohla najít a volala mi . Chtěla jsem s paní průvodci mluvit a OP foto poslat dveří má telefon jelikož ji má dcera u mne . Řekla ze se mnou mluvit nebude a vola na dceru policii . Vložil se do toho další cestující který se dcery zastal a zaplatil lístek za dospělého . Co je toto za chování ?? Nemá průvodci nic na práci než šikanovat slušné lidi ? Dcera lístek měla a odložila průkazku pojištěnce .


Požadované řešení

Omluva , vracení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 09:59, před 11 měsíci

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Společnost na svých stránkách uvádí, že při kontrole jízdenek ve vlaku je nutné průvodčímu předložit platný průkaz ISIC nebo platný žákovský či studentský průkaz, bez kterých není možné využít slevu 50 %.

Obecně je však potřeba prokázat totožnost (nárok na slevu).

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.