Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, tímto se na vás obracím se svým problémem. Dne 13.9.2023 byla uzavřena smlouva na službu internetového připojení na moje jméno, avšak já jsem si žádnou službu neobjednal. O tomto jsem se dozvěděl prostřednictvím dopisu od inkasní společnosti, která patrně pro společnost Nordic Telecom pohledávky vymáhá. Věc jsem se snažil řešit přes infolinku, kde si pracovnice veškeré okolnosti poznamenala a dále přes emaily jak s reklamačním oddělením, tak i s oddělením ombudsmana společnosti. Dále jsem celou věc ohlásil na Policii ČR, neboť došlo ke zneužití osobních údajů. Společnost Nordic Telecom však neustále opakuje, že škodu jsem jí způsobil já, i když sama tato společnost mi sdělila, že k objednání služby došlo z jiného telefonního čísla a s uvedením jiné emailové adresy, než je moje.
Nechápu, jak je možné, že v dnešní době různých stupňů ověřování identity, lze uzavřít jakoukoli smlouvu po telefonu pouze s uvedením jména a rodného čísla. Je smutné, že společnost jako je Nordic Telecom není schopna uznat své pochybení a s arogancí na věc zareaguje pouze vyjádřením, že nedošlo k porušení reklamačního řádu.
internetové připojení
Řešením by byla omluva za čas, o který mě společnost Nordic Telecom připravila, neboť vůbec nebrala v potaz mé vysvětlení situace a skutečnost, že celou věc jsem neprodleně ohlásil na policii. Omluva za omyl, který byl způsobený nedostatečnou kontrolou identity objednavatele služby pracovníky společnosti Nordic Telecom. A v neposlední řadě ukončení vymáhání pohledávky vůči mé osobě za dluh, který nevznikl mým přičiněním.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek neuzavřel, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena (inkasní společnost). Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Zneužití osobních informací je také vhodné oznámit Policii ČR, tak jak zde již spotřebitel podle popisu stížnosti učinil.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Spotřebitelka nás informovala, že po ní společnost již dluh nevymáhá, neboť jí byly dodáno vyrozumění od Policie ČR o zneužití osobních údajů.
Na základě výše uvedeného uzavíráme stížnost s dosažením dohody stran.