Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupila jsem dětskou postel u slovenské společnosti Becks,postel mi byla doručena kurýrní službou Geis CZ,ale už při převzetí zásilky mi řidič oznámil že 2 krabice jsou natrhlé a řekl že pokud bude něco poničeno uvnitř mám se obrátit na kurýrní službu Geis a vyreklamují mi to,nic méně řidič si krabice nafotil,nesepsal semnou protokol o škodě( v té době jsem netušila že se něco takového sepisuje),zásilku jsem tedy převzala,a po rozbalení doma jsme zjistily že jeden díl postele je nalomený,kontaktovala jsem výrobce se kterým jsem uzavřela kupní smlouvu a ten mě odvrátil na společnost Geis,tudíž jsem volala na infolinku a pani mi sdělila že se mám obrátit na výrobce,to jsem následně znova udělala a výrobce mě opět poslal za kurýrní službou že prý oni stím nemají co dělat jelikož došlo k poškození bočnice při přepravě.Neustále si moji reklamaci takto předhazují.Postel mi domu byla doručena 18.6 a dodnes nic není vyřešeno.Kontaktovala jsem znova výrobce a ten byl ochotný mi zaslat náhradní díl stím že oni reklamaci vyřeší se společností Geis sami.Nic méně 9.7 mi pani od výrobce oznámila že mi byla bočnice odeslána na mou adresu ale doposud nic nepřišlo a jak jsme se již dozvěděla když jsem výrobce znova kontaktovala jak je možné že stále nic nepřišlo,oznámíl mi že zásilku nemůžou dohledat ani v ČR, a už vůbec neví v jakém je stavu.Pani od výrobce mi zkopírovala email kde reklamovala vadní díl kde byl datum 17.7 a dodnes nic nevímenikdo to snámi nechce řešit,jelikož nás jedna strana odkazuje na druhou a tak je to pořád dokola.Postel už máme doma skoro 2 měsíce stále v krabicích a nemůžeme stím nic dělat.Výrobce mi oznámil že to není jejich starost to semnou řešit jelikož zboží bylo poškozeno při přepravě,a na slovensku jsou jiné zákony a neakceptují reklamaci zboží které bylo poničeno během přepravy.Výrobce už to snámi ani nechce řešit.Ze společnosti Geis škodového odděllení jsem dostala email kde mi sdělují že se mám obrátit na firmu Becks Slovakia,jelikož snimi jsem uzavřela kupní smlouvu,a pokud bych žádala náhradu škody nebo náhradní díl,může mi ji dodat pouze firma Becks.Proto musí firma Becks Slovakia s.r.o. u Geis uplatnit škodu právě ona.Mi už jsme z toho zoufalí jelikož si naš případ neustále předhazují a mi nevíme co stim máme dělat.Postel máme doma již skoro 2 měsíce zabalenou a jelikož byla zakoupena pro syna jako dárek.
Jedná se o dětskou postel o rozměrech 200x90 cm,a reklamuji boční díl postele.Číslo zásilky je 1405000039792
Požadovala bych výměnu poničeného zboží,nebo vrátit peníze za poničené zboží.
|
Tweet |
V případě poškození zboží při přepravě zásilky se musí spotřebitel vždy obracet na podnikatele, se kterým uzavřel kupní smlouvu ohledně poškozeného zboží, tj. na prodávajícího. Spotřebitel je v právním vztahu ohledně poškozeného zboží jedině s prodávajícím, nikoli však s přepravcem.
Z tohoto důvodu by se měl spotřebitel obrátit s nároky z vadného plnění z uzavřené kupní smlouvy na prodávajícího. Jakým způsobem si případné nároky vyřeší prodávající s přepravcem, je záležitostí obchodněprávního vztahu mezi těmito stranami.
Prodávající nejen podle českého práva, ale i podle práva Evropské unie (tedy platné i pro Slovensko), odpovídá spotřebiteli za každý rozpor se smlouvou existující v okamžiku dodání spotřebního zboží (podle čl. 3 směrnice č. 1999/44/ES o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží). Předpokládá se, že v době převzetí by mělo mít zboží vlastnosti, které prodávající popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy. Zboží musí vykazovat jakost a vlastnosti, které jsou obvyklé u zboží tohoto druhu a které může spotřebitel rozumně očekávat s ohledem na charakter spotřebního zboží. Není-li tomu tak, může se spotřebitel domáhat po prodávajícím práv z vadného plnění.
Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost Geis CZ s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.