Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#74894Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2024, před 11 měsíci

Arnošt Mikula

Znění stížnosti

Zdravím 12.01.2024 jsem jel na výkup vozidla po předchozí domluvě a rezervaci na BMW F11 . Vezl jsem na výkup svoji Audi A6 C6 ALLROAD . S tím že po 3 hovorech mi bylo řečeno že o vozidlo mají určitě zájem . Že Audi vypadá ve velmi pekném stavu a po velkém servise . Přijel jsem do AAA auto v Dolních Chábrech . Audi jsem dal na výkup a šel se podívat na vozidla které prodávají . BMW totiž stálo v Kladně. Takže případně když bych nevybral tam tak bych dojel do Kladna. Asi po 40 minutách co jsem předal Audi mi volali abych přišel na výkup , kde mi bylo řečeno že vozidlo má velký nájezd a nabídnou mi 30 000kč tak jsem jim řekl že opravdu ne, že tohle opravdu výsměch . Tak že se jdou poradit co by s tím šlo udělat . Po hodině přišli že 50 000kč . No nakonec jsme skončili na 65 000 Kč. Řekl jsem že nemám zájem . Furt mi nabízeli úvěr a blabla . Šel jsem zjistit více informací k BMW . Po 3x dotazech na stav vozidla a garance KM mi bylo řečeno, že vozidlo spadá celkově do kategorie B kromě horší kosmetiky . Sem tam nějaká rez, škrábanec . Ale technický stav je v B . Že po kontrole sedí stav tachometru . Tak tedy že předběžně sepíšeme smlouvu . A mezi tím mi vozidlo z Kladna přiveze přímo kolega který auto vykupoval a řekne mi více informace . Cekal jsem do 20h a najednou že mě tam odvezou . Po příjezdu na pobočku do Kladna těsně před zavíračkou . Stalo vozidlo v rohu mezi stromy . Řidič který nás vezl že dojde zatím zjistit více informací k vozu a kolegu který vozidlo vykupoval. Přišel pán který o vozidle nevěděl vůbec nic . Dal mi jeden klíč a já se ptal: K tomu je jen jeden klíč, můžete mi říct nějaké bližší info . Odpověděl : Ano jen jeden . To vám k vozu v Chábrech nic neřekli my žádné bližší informace k autu nemáme . Předal mi klíč a řekl že je slabší baterie , že po par kilometrech to bude dobré , Vozidlo mělo úplně vymlacenou baterku že sotva chytlo . Hlásilo že je pootevrenej kufr. Jenže s kufrem nešlo hnout . Najednou prodejce zmizel že zavírají . Takže možnost prohlídky auta na heveru ? Napíchnutí na Diagnostiku nebo vůbec nějaké informace k vozu ? Vůbec . Tak jsme vyrazili z Kladna že si vyzvednu Audi v Chábrech . Samozřejmě tam ve 21:58 už zhasnuto a nikde nikdo . Na parkovišti jsem potkal prodejce a ten že už tam nikdo není a mám si pro auto přijet zítra . Druhý den jsem si pro Audi přijel . Po 2 dnech od koupě že dobiju radši baterii . Otevřu kufr a pod kufrem všude voda . Nateklo tam přes zámek pootevřeného kufru, nateklo do zadního světla které neustále problikávalo stejně jako osvětlení v interiéru . Tak jsem hned v Pondělí 15.01. Volal kvůli reklamaci . Kontaktovali jsme se s panem z reklamačního až ve středu ( nedá se dovolat zpět) . A že mám vozidlo vzít do servisu na nacenění vozidla . V neděli 21.01 jsem jim tam odvezl celkové naceni opravy . Po týdnu mi přišlo že to zamítají , ale jako kompenzaci mi nabízejí 10 000 Kč. Tak jsem to tedy vzal . A teď k tomu hlavnímu . Po měsíci užívání vozidla a ujetí cca 2400 km - dne 16.února zadřelo vysokotlaké čerpadlo . A auto dojezdilo . Hned jsem volal do Áček kde mi bylo řečeno že se mi v pondělí ozvou z reklamačního . V pondělí mi bylo řečeno že mám vozidlo nechat odtáhnout do autoservisu a na celkové nacenění opravy škody . Autoservis nacenil opravu na 119 000 Kč . V úterý jsem jim tam odvezl fakturu na nacenění opravy kde mi bylo řečeno že vozidlo nespadá do třídy B ale D a nesedící stav tachometru. A dnes 26.02. mi přišlo že reklamaci zamítají . Že jsem byl se stavem vozu seznámen . Ale jako určitý projev dobré vůle nabízejí částku 5 000 kč. Za to sotva koupím těsnění . Za mě lživé informace při prodeji vozidla


Produkt

BMW F11 520D 135 kw


Požadované řešení

Požaduji buď vracení peněz a vozidlo vrátit nebo nějakou kompenzaci na opravu vozidla . Ale opravdu 5 000 kč neberu jako kompenzaci , ale jako výsměch .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 10:39, před 11 měsíci

Reklamace:
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Stočený tachometr a jiná kategorie vozidla:
V uvedeném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2024 08:26, před 10 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 13:56, před 8 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.