Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V záruční době jsme podali reklamaci na nefunkční jedno ze dvojce "špuntových" sluchátek Philips TAUE100BK reklamace nebyla uznána z důvodu opotřebení při běžném užívání. Proč je tedy poskytována dvouletá záruka, když případná porucha je zdůvodněna opotřebením při běžném užívání.
Více viz přiložený reklamační protokol společností GAW-Net chybně uvedeno datum převzetí do reklamace.
Internetový prodej
Prodejce by tedy nadále neměl prodávat zboží, které při běžném používání není v provozuschopném stavu schopno vydžet alespoň po záruční dobu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice nás mrzí, že zákazník není spokojen s vyřešením reklamace. U sluchátek týden před skončením záruční doby vzniklo uvnitř bužírky k přetržení kabelu od jednoho sluchátka mechanickým poškozením. Opotřebením bylo myšleno nesprávným zacházením s kabelem /tahá se za kabel víc než snese). Pokud zákazník požaduje jiné řešení reklamace, i přes to že to výrobce reklamaci zamítl, vrátíme zákazníkovi 119kč za kterou sluchátka zakoupil.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat.
Vzhledem k nabídce vrácení kupní ceny ze strany společnosti stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.