Společnost


Zdeněk Blažek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74897Neuznaná reklamace z důvodu opotřebení při běžném užívání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2024, před 11 měsíci

Marie Karaskova

Znění stížnosti

V záruční době jsme podali reklamaci na nefunkční jedno ze dvojce "špuntových" sluchátek Philips TAUE100BK reklamace nebyla uznána z důvodu opotřebení při běžném užívání. Proč je tedy poskytována dvouletá záruka, když případná porucha je zdůvodněna opotřebením při běžném užívání.
Více viz přiložený reklamační protokol společností GAW-Net chybně uvedeno datum převzetí do reklamace.


Produkt

Internetový prodej


Požadované řešení

Prodejce by tedy nadále neměl prodávat zboží, které při běžném používání není v provozuschopném stavu schopno vydžet alespoň po záruční dobu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 10:48, před 11 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.3.2024 15:36, před 10 měsíci

Dobrý den,
velice nás mrzí, že zákazník není spokojen s vyřešením reklamace. U sluchátek týden před skončením záruční doby vzniklo uvnitř bužírky k přetržení kabelu od jednoho sluchátka mechanickým poškozením. Opotřebením bylo myšleno nesprávným zacházením s kabelem /tahá se za kabel víc než snese). Pokud zákazník požaduje jiné řešení reklamace, i přes to že to výrobce reklamaci zamítl, vrátíme zákazníkovi 119kč za kterou sluchátka zakoupil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:02, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2024 09:44, před 8 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat.

Vzhledem k nabídce vrácení kupní ceny ze strany společnosti stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.