Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
dne 6.8.2015 mi skončila smlouva, zažádal jsem o převod na dobíjecí kartu a ten proběhl dne 7.8.2015, poté jsem zažádal o čvop kod k přenosu čísla. Tento mi byl sdělen dne 7.8.2015 a žádost o přenos byl dne 13.8.2015 ze strany Vodafonu zamítnut. Po zavolání na linku *077 mi nebyl sdělen důvod zamítnutí, že mám čekat dalších 5dnů na vyjádření!!! Jsem silně znechucen jednáním firmy Vodafone Czech Republic. Prosím o pomoc s řešením, jak dlouho může Vodafone natahovat přechod jinam. To jsem jim 12let platil já hlupák 550,-- měsíčně....
Děkuji
Jiří Karlík
převod čísla
okamžité schválení převodu!!!!
|
Tweet |
Proces postupu přenosu mobilního čísla je následující:
Účastník se obrátí na svého budoucího mobilního operátora a sdělí mu, že má zájem o čerpání jeho služeb a o přenesení svého stávajícího telefonního čísla. Budoucí operátor si ověří, zda je zamýšlené telefonní číslo převoditelné, zadá do systému sloužícího k přenášení čísel (společného pro všechny operátory) objednávku a vygeneruje účastníkovi tzv. kód objednávky pro přenesení čísla. Ten slouží k identifikaci požadavku.
Nyní musí účastník vůči stávajícímu operátorovi (ode dne učinění objednávky) projevit vůli směřující k ukončení nebo dalšímu nepokračování uzavřené smlouvy. Stávající operátor následně prověří oprávněnost přenosu čísla. Za určitých výjimečných okolností může totiž objednávku na přenesení čísla odmítnout (např. nebyla-li provedena úspěšně autorizace účastníka, není-li číslo dle zvláštního právního předpisu převoditelné, není v síti stávajícího operátora aktivní nebo je evidováno jako odcizené). Poskytovatel služby je povinen účastníka informovat o důvodech případného odmítnutí přenesení telefonního čísla.
Nebyla-li objednávka při prověření odmítnuta, považuje se za ověřenou. Výsledek prověření objednávky je stávající operátor povinen sdělit jak budoucímu operátorovi, tak účastníkovi bez zbytečného odkladu. Po sdělení kladného výsledku prověření objednávky je stávající operátor povinen uvolnit požadované číslo k přenesení.
Dle článku 5 odst. 4 opatření obecné povahy č. OOP/10/10.2012 - 12 Českého telekomunikačního úřadu, které nabylo účinnosti 1.9.2013 činí lhůta pro přenesení telefonního čísla, včetně jeho aktivace u přejímajícího operátora 4 pracovní dny. Tato lhůta počíná běžet prvním pracovním dnem, který následuje po dni, kdy byla žádost o přenos čísla doručena přejímajícímu poskytovateli služby.
Opouštěný operátor nesmí zákazníkovi bránit v přenesení čísla tím, že odmítne poskytnout ČVOP. Opatření obecné povahy č. OOP/10/10.2012-12 vydané Českým telekomunikačním úřadem, které stanoví podmínky pro realizaci přenosu telefonních čísel, zakazuje operátorům jednání, které by narušilo rychlost, bezpečnost a plynulost procesu přenesení telefonního čísla. Zároveň ukládá opouštěnému a přijímajícímu poskytovateli služby povinnost vzájemné spolupráce při procesu přenášení čísla.
Jedinou povinností žadatele o přenos je vypořádat své závazky u dosavadního operátora. K tomu je třeba provedení právního úkonu směřujícího k ukončení poskytování služby. Výpověď smlouvy a způsob ukončení závazku se řídí smluvním ujednáním, popřípadě obchodními podmínkami. Pokud byla u stávajícího operátora takto stanoveným postupem platně podána výpověď, je možné se obrátit s žádostí o změnu poskytovatele služby na přejímajícího operátora. Lhůta pro přenesení telefonního čísla pak činí 4 dny. Odmítá-li operátor vydat ČVOP spotřebiteli, měl by si tuto informaci vyžádat přijímající poskytovatel.
Hezký den, pane Karlíku,
o průběhu řešení jsme vás již informovali telefonicky.
V tomto případě došlo k chybě na straně přejímajícího operátora, který nám nepředal kód PAC, proto jsme nemohli přenos v očekávané době uskutečnit.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: