Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#74914Neuznaná reklamace zpětných zrcátek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2024, před 11 měsíci

Tomáš Mitvalský

Znění stížnosti

Dne 31.1.2024 jsem u vás zakoupil ojeté vozidlo Mazda CX-5 2014, evidenční číslo ***, VIN ***. Dne 15.2.2024 jsem u vás podal reklamaci týkající se nefunkčního náklápění obou zrcátek, které jsem zjistil po koupi vozidla. K reklamaci jsem přiložil vyjádření autorizovaného servisu Mazda, který doporučil výměnu zrcátek, jelikož se jednalo o mechanické poškození a následně o neodbornou opravu lepidlem či tmelem.

Obdržel jsem vaše rozhodnutí o zamítnutí reklamace s odůvodněním, že se jedná vzhledem ke stáří vozidla o běžné opotřebení se zvýšenou mírou údržby. S tímto rozhodnutím nesouhlasím, jelikož se nejedná o běžné opotřebení, ale o skrytou závadu, která je důsledkem mechanického poškození. Tato závada byla zjevně způsobena předchozím majitelem vozidla a nebyla mi při koupi oznámena. Podle zákona o ochraně spotřebitele mám právo na bezplatné odstranění závady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Tímto se tedy odvolávám proti vašemu rozhodnutí a žádám vás o přezkoumání mé reklamace.


Produkt

Mazda CX-5 2014


Požadované řešení

Bezplatné odstranění závady nebo přiměřená sleva z kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 11:19, před 11 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2024 08:52, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.4.2024 20:05, před 9 měsíci

Vážený pane Mitvalský,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Navíc šlo o vadu zjevnou, nikoli skrytou. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2024 13:37, před 8 měsíci

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko za neměnné, žádáme spotřebitele o uvedení, zda se rozhodne obrátit na advokáta za účelem prostudování smlouvy nebo zda využije možnosti mimosoudního řešení sporů při ČOI, případně jej žádáme o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.5.2024 14:25, před 8 měsíci


Tomáš Mitvalský

Rozhodnu se pro mimosoudní řešení sporů při ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2024 14:35, před 8 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za reakci.

Stížnost nyní necháváme přeřazenou na spotřebitele, aby nás mohl následně informovat o výsledku řízení před ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 09:02, před 7 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2024 19:00, před 6 měsíci

Opětovně žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2024 10:38, před 4 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.