Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Fwd: CK Čedok - Q ***, H.Vila Gale Santa Cruz, 22.-29.3.2024, odlet Praha [cedok#***]. Prostřednictvím emailu (od p.K - Karviná) nám byla nabídnuta platba prostřednictvím bankovního převodu. Zaplacemo během 10 minut. Nicméně po zaplacení nám bylo oznámeno, že výše uvedený zájezd již není k dispozici. Jak je možné zsplatit neexistující zboží? Po 30 letech kotakt s firmou Čedok, bohužel obrovské zklamání. Kunz Roman.
Platba nové nabídky, v původně stanovené cenové relaci.
|
Tweet |
Zpravidla platí, že pokud spotřebitel zaklikl na stránkách společnosti možnost "rezervovat" zájezd, jedná se o nezávaznou objednávku, po jejím obdržení společnost zjišťuje, zda je zájezd stále dostupný. V případě dostupnosti pak společnost provádí rezervaci a následně jsou spotřebiteli odeslány pokyny pro platbu a návrh smlouvy.
Smluvní vztah mezi spotřebitelem a společností je přitom platně a účinně uzavřen až odesláním vyplněné smlouvy a zaplacením platby (příp. zálohy).
V případě nedostupnosti zájezdu je běžné, že jsou spotřebiteli nabídnuty jiné zájezdy odpovídající spotřebitelovým požadavkům. Pokud má tedy spotřebitel zájem o nabídku jiných dostupných zájezdů, je vhodné se s touto žádostí obrátit přímo na společnost.
V případě, že by si spotřebitel jiný zájezd nevybral, má právo na vrácení zaplacené částky. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.