Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74924Neuznaná reklamace - nekomfortní mezinárodní přeprava.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

19 hodin 18 minut

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2024, před 11 měsíci

Michal Lenert

Znění stížnosti

Potvrzení o přijetí práva z přepravní smlouvy ze dne 11. února 2024:

Trasa:Landeck-Zams - Český Těšín
Osoby: 2x dospěly + 2x děti
Třída: 1.
Cena: 4.972 Kč

Hned od vyjezdu vlaku EC 104 Polonia z Vídně nefungivalo topeni v 1. třídě, nefunovalo radio s upozornením, nefungoval internet a nebylo mozne si nic objednat. Cestovali i deti, které museli sedět v bundě a být zakrytí dekou. Absolutně nekonfortní cestování v první třídě! V zastoupení cestujících, pozadujeme adekvatní kompenzační náhradu za všechny zniklé potíže.
Je nutné zdůraznit, že potíže byli posadce vlaku známy již před odjezdem vlaku.
———————————-
Uplatnění práva z přepravní smlouvy k dokladu ze dne 20. února 2024:

Vážený zákazníku,

na základě Vámi podané žádosti o návratek ze dne 11.2.2024, k dokladu xxx, Vám sdělujeme, že v souladu s Tarifními a přepravními podmínkami Českých drah v mezinárodní přepravě Vám nevzniká nárok na výplatu návratku.

Velice se omlouváme za problémy při Vaší cestě vlakem. Práva cestujících se v Evropské unii řídí nařízením Evropského parlamentu a Rady ( ES ) č.782/2021 ze dne 29. 04. 2021 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě. Nad rámec těchto podmínek odškodňují ČD jednorázovou kompenzaci ve výši 30 Kč z důvodu vystavení zákazníka intenzivnímu nepohodlí – nezařazení vozu 1 třídy, chybějící garantované přípojky, nefunkční garantované připojení Wi-Fi, nefunkční topení nebo klimatizace u vlakových souprav kategorie R, Ex, SC, EC, IC, railjet a EN. Potvrzení pro uplatnění práva na kompenzaci vystavuje pouze průvodčí ČD dotčeného vlaku na základě platného jízdního dokladu. Bohužel dodatečně tyto kompenzace nevystavujeme.

S pozdravem

České dráhy, a.s.

Národní dopravce


Produkt

Jízdenka - Landeck (AŤ) - Český Těšín (CZ)


Požadované řešení

Kompenzace jízdenky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 12:29, před 11 měsíci

Není-li služba ve sjednané kvalitě poskytnuta, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci, jak již dle popisu učinil. Jako vhodným reklamačním nárokem se nám jeví přiměřená sleva z jízdného. Zároveň se domníváme s ohledem na zakoupení jízdenky spotřebitelem do 1. třídy ve výši cca 5 000 Kč, že kompenzace ve výši 30 Kč není v tomto případě přiměřená.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.