Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Tak jsem naletěla i já ale né z nerozvážnosti ale ze slepoty. Prostě jsem myslela, že příteli posílám ten správný odkaz na koupi lístků na který jsem se dívala. No..Nicméně se ukázalo, že jsem nějakým kouzlem poslala odkaz na Viagogo(přitom vím, jak originální stránky vypadají a opravdu jsem měla za to, že mu je posílám). Takže poučení zní i při posílání odkazu z Facebooku kontrolovat, zda je to ten správný. Nicméně lístky jsem kupovala už v prosinci takže šance, že mi peníze banka vrátí je asi minimální. Bohužel asi také nemá cenu s eobracet na policii protože hodnota nepřesáhla 5000 takže neudělají nic.
Lístky na představení
Vrácení peněz od prodejce.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 Občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost se jakožto zprostředkovatel obchodu ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné či jinak vadné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Dle § 2913 občanského zákoníku mimo jiné platí, že: "poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit." Této povinnosti se může společnost viagogo zprostit, pokud jí ve splnění povinnosti ze smlouvy zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na její vůli.
Společnost je možné kontaktovat:
- telefonicky, přičemž pro Českou republiku je na stránkách uvedeno telefonní číslo +420 228 883 086,
- e-mailem na customerservice@orders.viagogo.com,
- přes zákaznický účet na stránkách společnosti.
Pokud spotřebitel uzavřel smlouvu na stránkách www.viagogo.com, www.viagogo.be, www.viagogo.es nebo www.viagogo.fr uzavírá smlouvu se společností viagogo Entertainment Inc., která sídlí v USA. Jestliže spotřebitel prodává či kupuje vstupenky na jiné doméně či v aplikaci viagogo uzavírá smlouvu se společností viagogo AG.
Dle obchodních podmínek společnosti viagogo AG (https://www.viagogo.com/cz/Help/Buyer/11) je možné se v případě nevyřešení sporu smírnou cestou obrátit na Českou obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku či v USA), může se taktéž spotřebitel obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Pro Švýcarsko (viagogo AG):
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Pro USA (viagogo Entertainment Inc.):
Dozorovým orgánem je v tomto případě Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.