Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Leasingová společnost Driveto s.r.o. u níž jsem operativní leasing ukončil 5.7. 2023, mě po čtyřech měsících žádá uhradit 2 další faktury za poměrnou částku za opotřebení brzd.
První faktura dorazila 25.1. (2 543,12 Kč) a týkala se brzdových destiček. Byl jsem překvapen a tak jsem napsal na podporu, aby mi fakturu vysvětlili. Jedná se prý o běžný postup. Takto po ukončení smlouvy fakturují běžně a odkázali mě na všeobecné podmínky:
"15.7 V případě, že poskytovateli vznikne do 5-ti let po vrácení Vozidla náklad v souvislosti s poškozením Vozidla v době jeho držení
Klientem nebo v souvislosti s užíváním Vozidla Klientem (zejména náklad na opravu Vozidla, výměnu jeho dílů nebo znovuzprovoznění
Vozidla), je takový náklad Poskytoval oprávněn požadovat po Klientovi v plné výši, přičemž Poskytoval může zohlednit nájezd
Vozidla."
Fakturu jsem tedy uhradil a zeptal jsem se tedy, co ještě v budoucnu mohu za faktury očekávat. Odpověděli mi, že typicky se jedná ještě o brzdové kotouče, ale že to je v mém případě nepravděpodobné, jelikož pokud by je bylo potřeba vyměnit, byly by zahrnuté již v této faktuře.
Nicméně 26.2. dorazila druhá faktura na částku 2204,6 Kč a týkala se brzdových kotoučů.
Osobně mi přijde divné, že Driveto takto dodatečně fakturuje náklady i po předání vozu a ukončení smlouvy. I brzdový systém by měl být zahrnut do běžného opotřebení. Na možnost této dodatečné fakturace jsem po celou dobu nebyl nikým upozorněn (ani při převzetí vozu, ani v průběhu užívání vozidla). Předpokládám, že by to nemělo být něco, co je jen v jednom odstavci "schované" ve všeobecných podmínkách. Pak to ještě tedy (dle mě dost neurčitě) mají zmíněné na blogu. Nepředpokládám ale, že ten jsem povinen číst.
I pokud by to ale bylo v pořádku, tak pak nerozumím tomu, proč jsem obdržel druhou fakturu. Ještě bych pochopil, kdyby i brzdové kotouče byly zahrnuté v té první. To, že v ní nebyly, podle mě dokazuje, že v době předání vozu a ukončení smlouvy musely být brzdové kotouče v pořádku.
Mým cílem v této situaci, je stornovat druhou fakturu a nehradit ji.
Operativní leasing
Chtěl bych tímto jednak upozornit na praktiky Driveta, které dle mého názoru nejsou v pořádku a zároveň požádat Driveto o stornování druhé faktury.
|
Tweet |
Důležité je v tomto případě, co si strany ujednaly ve smlouvě, popř. v obchodních podmínkách.
Doba, ve které lze namítat opotřebení vozidla a žádat po spotřebiteli náklady spojené s opravou, by ale měla být přiměřená. Přičemž dle našeho názoru nejdelší možnou dobou, ve které by mohl podnikatel požadovat úhradu po spotřebiteli, jsou 3 roky dle § 629 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.