Společnost


Pju d.o.o.

Počet nahlášených stížností:183
Z toho za letošní rok:43
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 12 stížnostech.

#74944Zneužívání a okrádání zákazníků

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2024, před 10 měsíci

Hana Touskova

Znění stížnosti

Nedočkala jsem se po měsíci vrácení peněz za vrácení zboží, které vypadalo jako hadr na zem a vůbec neodpovídalo reklamě.
Zboží jsem poslala zpět na uvedenou adresu na faktuře.
Vytisknutí fakturu jsem vložila do vráceného balíku
Zásilka byla odeslána doporučeně, tudíž nejenom, že jsem zaplatila znovu poštovné, čili 190,-Kc,ale na balíku je viditelně uvedena v levém horním rohu moje adresa. Dosud, téměř po měsíci se mi nedostalo žádné odpovědi.
Chci okamžitě zpět svoje peníze,nebo se obracím na ČOI.
Vůbec mě nezajímá, že to sem tahate někde že zahraničí,to je váš problém,ne můj.
Najděte si to jak chcete, já jsem vše po právnické cestě dodržela.Mate tam fakturu i moji adresu,tak jednejte rychle.Prodavate nekvalitní zboží a pak se k tomu nehlasite.Pokud vám to ani po takové době nešlo vyhledat,tak to považuji za účelové jednání.Tak, konečně začněte hledat,nebo vás donutí orgány.
Nezapomeňte, že mám doklad o zaplacení i o odeslání doporučeně.


Požadované řešení

Chci okamžitě zpět svoje peníze na účet včetně poštovného, neboť tím, že jsem ten hadr musela poslat zpět a to okamžitě druhý den(čili rozhodně ve 14 denní lhůtě),platila jsem poštovné dvakrát.
Všechny moje údaje tam máte, neboť jsem u vás nakupovala již mnohokrát a tentokrát naposledy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 14:26, před 10 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatel tedy obecně vrací spotřebiteli při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu částku za zboží společně s jedním poštovným. Náklady spojené s odstoupením od smlouvy - (druhé) poštovné směrem k prodávajícímu však nese kupující.

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel mimo odstoupení od smlouvy bez udání důvodu zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. V případě uznané reklamace má dle § 1924 občanského zákoníku spotřebitel taktéž nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily nebo telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu: P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno nebo na adresu sídla společnosti Pju d.o.o., Trg svobode 1A, 8340 Črnomelj, Slovenia.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2024 09:00, před 10 měsíci

Dobrý den, jaké je číslo vaší objednávky v našem e-shopu prosím?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2024 13:43, před 9 měsíci

Spotřebitelka doplnila následující:
Dobrý den, V mém případě žádný posun nenastal. Dosud jsem platbu neobdržela,na můj dotaz vznesený na prodejce dnes 20.3.mi bylo odpovězeno, že platba byla zaslána na Euro účet, který založen nemám. Zboží jsem zakoupila zde v ČR a platila z mého běžného účtu. Nevidím tedy důvod k zakládání Euro účtu kvůli jedné transakcí,kterou jsem navíc vůbec neplánovala. Vyjádřila jsem se v tomto duchu i vzhledem k prodejci, že trvám na vrácení platby na můj běžný účet. Děkuji za podporu. Touskova

K tomu dodáváme, že vznikla-li na straně společnosti povinnost vrátit finanční prostředky, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží zaplaceno. Spotřebitelka tedy není povinna zakládat si nový účet.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2024 09:53, před 9 měsíci

Spotřebitelka nás informovala, že již peníze obdržela. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.