Společnost


EP ENERGY TRADING, a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74948Bezdůvodné navýšení měsíčních záloh za plyn

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2024, před 11 měsíci

Kamil Holub

Znění stížnosti

Dobrý den,jsem zákazníkem společnosti epet od 1.2.2023 pro komoditu plyn.Vzhledem k navyšování záloh v této době na 3 i 4 násobek předchozí ceny jsem hned od začátku smluvního závazku snížil svou spotřebu tak, abych se dostal i přes toto navýšení ceny na její původní úroveň, což se mně podařilo se společností dojednat mimořádným vyúčtováním a dohodou.(plynem již netopím, ale pouze používám na ohřev vody).Celý rok tato dohoda i posílané zálohy fungovaly bez problémů a i po řádném ročním vyúčtování,(Listopad 2023),které pro mne skončilo přeplatekm ve výši 6 555,-Kč.O to větší bylo mé překvapení,když jsem byl v průběhu února prostřednictvím SMS zprávy upozorněn na "nedoplatek na záloze",obrátil jsem se tedy s dotazem o jaký nedoplatek se jedná a dozvěděl jsem se, že mně opět zvýšili bez mého vědomí a dle mého názoru zcela bezdůvodně zálohy na 3,5 násobek původní výše pro měsíce únor-březen, což dále zdůvodňují "zvýšenou spotřebou v zimních měsících".Já mám ovšem spotřebu během všech měsíců stejnou, tudíž se mne jakákoliv úvaha tohoto typu netýká,což jsem již vzhledem k naší předchozí komunikaci považoval za vzájemně dohodnuté.Na zaplacení těchto bezdůvodně zvýšených záloh za měsíc únor-březen trvají i po tomto mém upozornění.Ke zvýšení zálohy ze strany dodavatele tudíž není žádný důvod, protože neodpovídá skutečné spotřebě za předchozí období.


Požadované řešení

moje představa o řešení výše uvedeného je, ponechat stávající výši měsíčních záloh, protože zcela odpovídá (dokonce převyšuje) výši ceny za skutečnou spotřebu plynu. Na poradních stránkách ERU jsem se dočetl, že dodavatel není oprávněn ke zvyšování ceny měsíčních záloh, pokud k tomu nemá tento zákonem stanovený důvod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 15:30, před 11 měsíci

Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě.

U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Jestliže spotřebitel nebyl řádně o zvýšení záloh společností informován, neměla by společnost po spotřebiteli požadovat úhradu nedoplatku, který vznikl tímto zvýšením.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2024 09:58, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 11:37, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.