Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, k objasnění situace sděluji následující:
30.11. jsem objednala tři trika od firmy MAMKE, danou objednávku mi obchod poslal na dobírku ale na špatnou částku, čili jsem hned psala, že objednávka je zaslána špatně (stačilo odepsat, omlouváme se, objednávku prosím převezměte, zaplaťte a rozdíl vrátíme, ale to se nestalo), čili zůstala na pobočce Zásilkovny. V ten moment mi bylo divné, že na mé maily nikdo nereaguje. Do toho mi ovšem přišel v týdnu nový mail, že objednávka je odeslána (znova), pochopila jsem to tedy, že ačkoliv se semnou z obchodu nehodlá nikdo bavit, objednávku zasílají asi znovu a na správnou částku dobírky. Tento balík jsem v dobré víře přijala a na pobočce Zásilkovny zaplatila a hned po rozbalení jsem psala, že se opět někde stala chyba, jelikož na místo tří triček (dvě dámská, jedno dětské) je v balíku pouze jedno tričko a to dětské. Psala jsem maily, opět bez odpovědi, takže jsem zkusila sílu Instagramu. Zde mi nějaký pán sliboval (nejspíš majitel firmy), jak se o to postará a že se teda domluvíme tak, že dopošle dvě dámská trika, která chyběla a sliboval, jak je do Vánoc budu mít. Tak se ovšem nestalo. Trička do teď nemám. Takže jsem opět psala, že požaduji mé peníze, které obchod dostal - 1, 181,40Kč. Obchod považuji za podvodný, jelikož mi již od prosince píšou, že mi peníze zašlou zpět a nyní už jsem ve fázi, kdy na moje maily nikdo nereaguje. Skutečnost je tedy taková, že se zřejmě nikdo nikdy ani nechystal mi mé peníze vrátit. Zaplatila jsem tedy za zboží, které však v balíku nebylo a proto zasílám tuto stížnost, jelikož jsem byla obchodem okradena a vrcholem je, že danou situaci obchod neřeší. Mám emailovou a také instagramovou konverzaci, kterou mohu doložit, z které je vše zřejmé. S prodejcem se snažím do dnešního dne komunikovat, ale moje zprávy jsou již nějakou dobu bez odpovědi, což je pro mě vrcholem nefér jednání.
Děkuji a pevně věřím v kladné vyřízení.
Vrácení částky 1 181, 40 Kč zpět na můj účet, jelikož mnou objednané zboží jsem neobdržela.
V momentně kdy se tak stane jim jedno dané tričko, které jsem obdržela vrátím zpět.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat a spotřebitel jej převzít. Jestliže však nebylo dodáno zboží kompletní (úplné) - chybí 2 trička, je vhodné uplatnit reklamaci. Pokud se spotřebitel s prodávajícím domluvil na vrácení částky za nedodané zboží, je tak prodávající povinen učinit.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Mamke Media, s. r. o., Riecna 375/15, 97101 Prievidza, Slovensko. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (tj. k navrácení peněžních prostředků) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.