Společnost


Czechia Electronics s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74951Nevráceny peníze za vrácené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2024, před 11 měsíci

Pavlína Albrechtová

Znění stížnosti

Hodinky rozbalené, na ruku dané na spárování atd. na ruce asi hodinu, odpojovali se neustále a šíleně rychle vybíjeli, ten den opět zabalené. Následně odeslané. Příjmuté 2.11. servisním technikem. Nápsáno: Žádné viditelné poškození.
23.11. odeslaný dotaz, jak to vypadá s vyřízením reklamace.
24.11. mi přišlo Dobrý den,
píši vám ohledně vaší zakázky. Bohužel jsme na zařízení našli známky použití zejména v oblasti displeje z tohoto důvodu navrhuje kolega ponížení částky o 149 kč.
S pozdravem a přáním krásného dne Vaše XM.cz
24.11. jsem psala já- Dobrý den. Pokud mi přišel servisní list s tím, že je bez známek viditelného poškození, tak doopravdy neočekávám, že mi až po urgenci, najednou napíšete, že má viditelné poškození. Hodinky jsem měla jenom chvilku a nedělám v lomně. Toto jednání mi doopravdy přijde, zcela nevhodné. Takže doufám, že se jedná jenom o omyl. Prodávající má dle § 1832 odt. 1 OZ povinnost vrátit kupujícímu bez zbytečných odkladů nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na podání, které od něho přijal.
28.11.xm mi napsalo Dobrý den,
při příjmu zboží na vrácení/reklamaci prohlíží pracovník přijmu který nemá k dispozici všechnu dostupnou metodiku pro detailní prozkoumání zboží. To dělá až technik. Který pomocí zařízení prověří zboží důkladně. V příloze zasílám fotografie stavu zboží.
pak mi bylo telefonováno, že se rozhodli mi vrátit celou částku, nic se nedělo, napsala jsem tedy negativní hodnocení, která se stále neobjevila na Heurece.
5.12. mi přišlo toto Dobrý den,
reaguji na negativní recenzi od Vás, která nám přišla na náš internetový obchod cesky-mobil.cz.Vidím, že Vám byla objednávka odeslána. Ráda bych se tedy zeptala, zda sní bylo něco v nepořádku? Nebo proč jste takto hodnotila?
Děkuji za odpověď.
5.12. jsem tedy odeslala jsvou konverzaci s ČESKÝM MOBILEM po té už s XM.CZ
6.12. mi přišlo Dobrý den,
děkuji za odpověď. Po domluvě s kolegou, Vám vrátíme celou částku, pokud by jste tedy byla ochotná nám recenzi smazat.
Děkuji Vám.
6.12. jsem psala já Dobrý den,
za 1. už mi někdo volal a celou částku slíbil a za 2. recenzi jsem psala, až po té, co jsem peníze neměla na učtu.
Má ochota, vaší prodlevou velice slábne.
6.12. odpověď Dobrý den,
tomu rozumím. Nic méně to, že Vám volal kolega dříve, než jsem Vám já napsala, bylo na můj popud, kdy jsem ho žádala o to, aby se Vám vrátila celá částka. Bohužel nesedím u mailu neustále, řeším tu i jiné věci, expedici a další, tudíž byl kolega zřejmě rychlejší.
Děkuji.
s pozdravem
Z.V.
obchodní oddělení
8.12. jsem psala já Dobrý den, koukám, že kolega byl sice rychlejší, ale ten kdo má vracet peníze, zřejmě není v práci. Stále nemám peníze na účtu.
Reklamace byla přijata dne 2.11. S pozdravem
od té doby nic a peníze stále nemám na účtu


Produkt

Xiaomi Redmi Smart Band 2 GL Ivory 44488.


Požadované řešení

Vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 11:41, před 11 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Jestliže však zaměstnanec společnosti přislíbil spotřebiteli vrácení celé částky za zboží, je takové jednání závazné dle § 166 občanského zákoníku i pro společnost Czechia Electronics s.r.o. Společnost by tak měla spotřebiteli vrátit celou částku bez ponížení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Czechia Electronics s.r.o., Nad alejí 1881/29, 16200 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2024 11:16, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 11:48, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.