Společnost


NIPPON CEC, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74972Nedodržení lhůty reklamace, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.02.2024, před 10 měsíci

Petra Harudová

Znění stížnosti

Dne 18.4.2023 byla na e-shopu nippon objednána náhradní trubice k vysavači zelmer. Po 9 měsících používání praskla v místě spoje s plastovou koncovkou, která se zasouvá do vysavače. 19.1.2024 byla podána reklamace, vyřízena byla 29.2.2024.
Reklamace nebyla uznána, protože se prý jedná o mechanické poškození. Když jsem v roce 2015 vysavač kupovala, původní hadice nám sloužila 8 let a žádný problém nebyl. Nová náhradní byla však znatelně horší kvality - mnohem měkčí materiál a po necelých 9 měsících praskla.
Původně jsem chtěla vyměnit kus za kus, ale vzhledem k dlouhé době vyřizování reklamace požaduji navracení peněz.
Potřebuji doma funkční vysavač a ne se s někým dohadovat o kvalitě jeho výrobků.


Produkt

Hadice ZELMER Aquawelt, Vodník 519.6, 619.5, 919.0, 919.5, VC7920 originální zel9190200


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.2.2024 13:13, před 10 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Po vyřízení reklamace již však není možné odstoupit od smlouvy pro její nevyřízení včas.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2024 10:56, před 10 měsíci

Podnět k reakci na tuto stížnost jsme obdrželi e-mailem 1. 3.

Reklamaci jsme 29. 2., po komunikaci se zákaznicí, vyřídili vrácením peněz na účet, o čemž jsme zákaznici 29. 2. v 13:11 informovali e-mailem. Stížnost považujeme za bezpředmětnou.

Zákaznici do budoucna doporučujeme při e-mailové komunikaci nechat druhé straně více času na reakci.

Co se hadice týče, je kvalitní a při absenci hrubého zacházení vydrží roky, o čemž svědčí i velmi nízká reklamovanost 0,2 %.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:08, před 9 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2024 09:54, před 8 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat.

Vzhledem k vyjádření společnosti uzavíráme stížnost s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.