Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dne 28.2.2024 jsem zakoupil u společnosti CO2 offset s.r.o., Jičínská 226/17, Praha 3 elektronickou dálniční známku a to na internetovém portálu CZDALNICE. Byl mi neoprávněně a protizákonně naúčtován poplatek (EKO Manipulační poplatek vč.21% DPH) ve výši 123,97 Kč. Tuto částku požaduji vrátit na můj bankovní účet, ze kterého proběhla platba. Pokud nebude neoprávněný poplatek do týdne navrácen na můj účet, budu nucen podniknout další kroky k nápravě protiprávního jednání.
Jiří Bulín, e-mail.: ***
Navrácení neoprávněně a protizákonně naúčtovaného poplatku ve výši 123,97 Kč na můj účet.
|
Tweet |
Prodávající je povinen jednoznačně informovat spotřebitele o ceně elektronické dálniční známky, ceně, kterou si účtuje za poskytnutí služby a o celkové ceně. Dle obchodních podmínek společnosti CO2 offset s.r.o. (dostupných zde: https://skznamka.sk/sk/pages/terms-conditions) je cena zahraniční známky stanovena přepočtem do Kč v souladu s platným interním devizovým kurzem odpovídající měny, přičemž cena elektronické dálniční známky zahrnuje i manipulační poplatek dodavatele.
Spotřebitel je tedy na skutečnost existence manipulačního poplatku upozorněn předem v obchodních podmínkách. Při koupi dálniční známky by tato částka navíc měla být i zřetelně zobrazena v souhrnu vyúčtování předtím, než se spotřebitel rozhodne známku zakoupit.
Zároveň upozorňujeme spotřebitele, že Ministerstvo dopravy ČR na svých stránkách před těmito stránkami spotřebitele i varuje. Více k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Neplatte-za-elektronickou-dalnicni-znamku-vic,-nez.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.