Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Měl bych takový dotaz k poskytovali internetových služeb. Jde o nespolehlivě pracující modem v rozhraní 5G který sice společnost nabídla bezplatně vyměnit v rámci služeb. Nyní však požaduje úpis na navýšení měsíčního účtování o 100 kč, při druhém kontaktu to již bylo 70 kč pro jakoby dlouhodobého zákazníka v rámci tarifu. V minulosti nic takového nepožadovala. Modem již sice není v záruce ale v rámci reklamace na službu bych předpokládal že nelze tento způsob navýšení formou úpisu požadovat protože modem je ve vlastnictví společnosti a také při zrušení služby by modem odebrala. Mám tedy otázku zda vedení společnosti postupuje v souladu se zákonem. Děkuji moc za případnou odpověď a radu jak dále postupovat. Mějte fajn den. S pozdravem Oravec
Číslo produktu nemám momentálně k dispozici. Mohu v případě potřeby dodatečně dodat.
Jak jsem již uvedl v předešlé stížnosti předpokládal bych že se výměna částečně vadného modemu provede na náklady poskytovatele služeb protože je předmětné zařízení tedy modem ve vlastnictví této společnosti.
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel objednal službu v určité kvalitě, musí mu být dle smlouvy v ujednané kvalitě taktéž poskytována. Pokud je služba poskytována vadně z důvodu v tomto případě nespolehlivě pracujícího modemu, je možné ji reklamovat.
Jestliže bude spotřebitel kromě odstranění vady služby požadovat i přiměřené snížení ceny z důvodu, že službu mohl využít jen částečně nebo vůbec, může reklamovat přímo vyúčtování za období, ve kterém se vada vyskytla, pokud už jej obdržel. Pokud uplatňuje spotřebitel snížení ceny služby za období, za které vyúčtování dosud neobdržel, může reklamovat službu a požadovat přiměřenou slevu z ceny v budoucím vyúčtování.
Na vyřízení reklamace má podnikatel kalendářní měsíc, přičemž uplatnění a vyřízení reklamace by mělo být vždy pro spotřebitele bezplatné.
Jestliže podnikatel zvyšuje cenu svých služeb, měl by spotřebitele o této skutečnosti řádně informovat. Pokud se objevila ve vyúčtování částka vyšší než doposud, je možné taktéž i toto vyúčtování reklamovat.
Pokud byl modem součástí služby, měla by jej společnost v rámci řádného plnění služby bezplatně vyměnit (nebylo-li z toho důvodu plnění služby v požadované kvalitě) v rámci reklamace služby.
Z popisu stížnost však není jasné, zda byl modem součástí služby, či zda byl spotřebiteli prodaný či pronajatý.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.