Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
včera dne 28.2. 2024 v ulici Kunratická v zastávce Východní v čase 20:25 mě a mé spolucestující ohrozil řidič linky č. 22. Chtěl bych opravdu zdůraznit, že šlo o ohrožení pač jsem musel prudce změnit směr jízdy (což jen tak mimochodem váš “řidič” označil za předjíždění) - já to beru jako úhybný manévr, který jsem musel provést na úkor jeho nebezpečnému a ohrožujícího výjezdu ze zastávky. Stalo se to tak, že si jedu těsně pod rychlostní limit směr centrum a koukám na autobus v zastávce který má zapnutý pravý blinkr když se k němu přibližuji a jsem na jeho úrovni (jeho pravý zadní roh) tak se pan “řidič” rozhodl vyhodit levý směrový ukazatel a s tím se i rozjel. Což znamená, že mi udělal doslova překážku na vozovce, a proto tvrdím, že mě ohrozil. Zde nebylo na místě si vynucovat přednost pokud, již vozidlo nemůže zastavit, či snížit rychlost, tak aby autobus mohl vyjet ze zastávky. Toto jednání ve mě vyvolalo takovou rozhořčenost, že jsem na daného řidiče sečkal na terminálu Fügnerova a zjistil proč daný manévr udělal. Tam jsem se při slušném dialogu mimo jiné dozvěděl “blinkr rovná se přednost”. Mám to nahrané na diktafonu pokud se pan “řidič” bude snažit vymlouvat, že to neřekl. Tímto bych vás požádal o to, aby tento způsob vynucování si přednost a následné ohrožení mne a mých spolucestující přestal praktikovat. Celé to nepíšu jen kvůli svému egu jak mi taky pan “řidič” nezapomněl říci, ale kvůli tomu, že to nemusí jednou dobře dopadnou. Poškozená osoba bude, jak podnik tak dotyčného řidiče žalovat. Nerad bych chodil na město (městskou policii) a sháněl kamerový záznam, abych musel tento případ dále řešit, proto prosím pouze o to aby jste si poučili kolegy o zákoně 361/2000 sbírky Zákon o silničním provozu.
Linka číslo 22 směr centrum, RZ autobusu 6L0 5631, číslo 730
Nejlépe by neškodilo omluva ale tolik nemůžu požadovat. Spíše aby se dané situace již nikomu nestaly. Poučení znovu nejlépe všech řidičů o jejich přednosti při vyjíždění že zastávky.
|
Tweet |
Stěžovatel by měl společnost informovat o porušování dopravních předpisů ze strany řidičů (místo, datum a čas, popř. SPZ), neboť obzvláště řidič z povolání je povinen důsledně dodržovat pravidla silničního provozu a pokud k pochybení dojde, měl by se zaměstnavatel každou takovou stížností zabývat a jestliže se prokáže, že řidič skutečně nedodržel dopravní předpisy, vyvodit z toho případné důsledky v rámci pracovněprávních předpisů. Pokud by nedošlo k nápravě, lze učinit oznámení Policii ČR ohledně porušování dopravních předpisů.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Stížnost je tak vhodné směřovat na e-mail dpmlj@dpmlj.cz společnosti Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.