Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na lednici za 9000,- zakoupenou v Okay jsem si dokoupil prodlouženou záruku o 3 roky v hodnotě (3880,-)
Z horní části lednice začala vytékat voda tak jsem dal lednici k reklamaci.
Pro lednici si přijeli.
PRVNÍ reklamace:
Čištění kanálků a diagnostika.. za cca 4000,- !!
Problém se po několika týdnech opakoval.
DRUHÁ reklamace:
Nové těsnění dveří a opět diagnostika lednice .. za dalších cca 4000,- !!
Problém se opět po několika týdnech znovu vrátil.
TŘETÍ reklamace:
Přišlo mi na účet 500,- s tím že nemám peníze na další opravu lednice.
Celý proces trval X měsíců takže jsem zmeškal možnost uplatit pojištění domácnosti na tento problém.
+ Platil jsem 600,- při první reklamaci za zapůjčení náhradní lednice
+ Když jsem při druhé reklamaci řekl že žádné prachy za půjčení lednice nedám tak mi dovezli Starou, hnusnou malou lednici
+ Po každé jsem vašemu řidiči pomohl s těmi lednicemi
A perlička na konec
Zavolal jsem si servisaka na lednice za účelem zda můžu lednici používat.
Ten po 5 min zjistil že z lednice teče protože je vadná izolace mrazáku a kanálky zamrzávají.
( Vadný kus / výrobní vada )
Kdyby byl váš postup reklamace jiný tak mám novou lednici.
Díky moc
Lednice Beko A++
Nová lednice
Peníze
Prostě lidský přístup k situaci
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
V tomto případě bohužel nemáme k dispozici podmínky vztahující se k prodloužené záruce. Pokud však nebylo dohodnuto něco jiného, platí podle zákona, že podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekcí. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Společnosti AXA v České republice se 15. října 2020 staly součástí skupiny UNIQA Insurance Group. UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně na ostatní kontakty na www.uniqa.cz.