Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#74982Neuznané reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 11 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.02.2024, před 11 měsíci

Tomáš Bertók

Znění stížnosti

Závada se týká herního notebooku Acer Aspire 5, který jsem reklamoval již třikrát, první reklamace se týkala závady, kdy notebook nešel zapnout a nenabíjel se, reklamace vyřešena opravou. Podruhé jsem reklamaci podával z důvodu, že počítač zamrzal, zčernal display, neragoval na myš, touchpad, ani klávesnici, nešlo s ním pracovat, dále se odpojovala wifi, a notebook padal do “modré smrti”. Reklamace byla zamítnuta, neboť se dle servisu závada “neprojevila” a vrací mi proto zpátky “funkční” notebook. Ihned po příchodu domů, kdy jsem pracoval pouze s webovým prohlížečem se naprosto stejná závada projevila znovu. Notebook jsem znovu odeslal k reklamaci, opět mi byl vrácen s tím, že reklamace je zamítnuta, neboť se závada “neprojevila”, opět vrací zpátky “funkční” notebook., a to přes to, že jsem doložil video a fotodokumentaci závad, které jsem vložil na online úložiště, a které se neobtěžoval nikdo stáhnout a prozkoumat… notebook mi tedy byl znovu vydán, ihned po příchodu domů jsem opět s notebookem zkoušel pracovat a projevila se znovu ta stejná závada, zamrznutí počítače, zčernání displaye, modrá smrt…
Dnešního dne (29.02.24) jsem odnesl do Alzy odstoupení od smlouvy, neboť od první zamítnuté reklamace, kterou dle perzistentně se projevující stejné závady nevyřešili ve statutu reklamace adekvátně, a za další, do dnešního dne uplynulo více, jak 30 dní.


Produkt

Acer Nitro 5 Shale black


Požadované řešení

Akceptace odstoupení od smlouvy ze strany Alzy a navrácení financí v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2024 08:03, před 11 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud se vada na věci prokazatelně projevuje i po převzetí věci z reklamace, je spotřebitel oprávněn po prodávajícím požadovat bezplatné odstranění vady ve lhůtě, která zbývá do 30 dní, které měl prodávající ze zákona na vyřízení reklamace. Pokud by prodávající následně reklamaci nevyřídil během zbývajících dní do konce lhůty a vadu neodstranil, jednalo by se pravděpodobně o nevyřízení reklamce řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.3.2024 15:34, před 11 měsíci

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Celou situaci jsem ověřovala s reklamačním oddělením, ale i po přehodnocení záležitosti nárok na odstoupení od kupní smlouvy bohužel nevzniká. V rámci uplatněných reklamací se bohužel uváděná vada v servisním středisku neprojevila a to opakovaně. Je tedy možné, že problém bude jinde a ne přímo v reklamovaném zařízení.
Jelikož je pro nás vyjádření servu směrodatné, musíme i nadále trvat na zamítnutí reklamací z důvodu neprojevené závady. Pokud se technikovi žádná z uvedených závad neprojevila, nemůže ji diagnostikovat a ani opravit.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 09:50, před 11 měsíci

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Protože prodávající reklamaci zamítl z důvodu neprojevené vady, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat zamítnutí reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl vyjádřit k výše uvedenému a informovat o dalším vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.3.2024 16:37, před 11 měsíci


Tomáš Bertók

Nejsem absolutně spokojený s postojem Alzy, která ignoruje fakt, že v zákonném termínu neodstranili vadu, kterou jsem opakovaně reklamoval, což je hrubé porušení smlouvy mezi prodejcem a zákazníkem, věc jsem předal ČOI k řešení.
V případě potřeby zajistím znalecký posudek a budu pokračovat klidně až soudní cestou, nenechám se poškozovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2024 11:19, před 11 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za informaci.

Protože spotřebitel věc předal České obchodní inspekci, ponecháváme stížnost přeřazenou na něj, aby mohl informovat o výsledku tohoto řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2024 13:27, před 10 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 13:45, před 10 měsíci


Tomáš Bertók

Celou situaci má v řešení ČOI, které jsem dodal veškeré podklady. Čekám na jejich vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.4.2024 17:38, před 9 měsíci

Dobrý den, děkujeme za informaci. K tomuto případu jsme bohužel neobdrželi další relevantní informace a proto stížnost přeřazuji zpět na Vás. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2024 13:47, před 9 měsíci

Děkujeme stranám za reakce.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl po vyřešení sporu Českou obchodní inspekcí informovat o jeho výsledku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.4.2024 10:51, před 9 měsíci


Tomáš Bertók

ČOI vyzvala 18.04. prodejce k vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.5.2024 11:49, před 8 měsíci

Dobrý den, děkuji Vám za tuto informaci. Ráda bych Vás ujistila, že případ se společností ČOI aktivně řešíme. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 13:33, před 7 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl po vyřešení sporu Českou obchodní inspekcí informovat o jeho výsledku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2024 19:03, před 6 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2024 10:39, před 4 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.