Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
Dne 21.9 .2023 jsem u pána Nimmerrichtera objednal rolovací garážová vrata .Bylo mi slíbeno že budou dodány nejpozději do třech měsíců .Bohužel do třech měsíců nic nebylo .Po mnoha hovorech a e-mailech jsem slyšel a četl neustále výmluvy.Jednou nepřijel kamion ,podruhé nejsou komponenty atd atd.Vrata jsem bohužel zaplatil v celkové částce 32.800,- Kč .Dodnes vrata nemám a pan přestal dokonce komunikovat .Takže věc se má tak že proti panu Nimmerrichtovy budu zahajovat potřebné kroky k tomu aby mi byla finanční hotovost vrácena .Pokud jde zde někdo koho pan ještě podvedl prosím ozvěte se na číslo 730823967 nebo email plastokvalit@seznam.cz. A budeme pána řešit .
Rolovací vrata
Okamžité vrácení platby
|
Tweet |
Mezi stranami byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele: Vrchlického 792/32, 15000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Spotřebitel může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback), s jehož pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel žádá ostatní o kontaktování v případě podobných potíží s podnikatelem, necháváme jeho kontaktní údaje veřejně dostupné.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Dobrý den,
hledám další podvedené panem Kamil Nimmerrichter.Po zjištění dalších skutečností už vím že pán Nimmerrichter podvedl více lidí.Celou kauzu budu předávat orgánům PČR k řešení.Prosím nenechte se okrádat tímto panem .Pokud patříte mezi podvedené ozvěte se na číslo: 730 823 967 nebo email plastokvalit@seznam.cz.Podle zatím všech zjištěných skutečností pan Nimmerrichter pod firmou Garner a jinými nabízí levná garážová vrata které ve většinu případech nedodá.Nenechme to tak. Děkuji."
Stížnost prozatím ponecháváme přeřazenou na podnikatele, aby se k ní mohl vyjádřit.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.