Společnost


Tesco Stores ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:466
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#75029Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2024, před 11 měsíci

Renata Šejstalová

Znění stížnosti

Dne 23.2.2024 jsem si objednala na Tesco e-shop ON line zboží. Těsně před dodáním mně bylo sděleno, že část zboží nebude dodána ,protože položky nejsou dnes dostupné. Jednalo se o Tesco Pet Specialist Natural Aroma dřevěné stelivo 7 l. Nechtěla jsem jiné stelivo, protože mně tohle vyhovuje. Šla jsem se tedy podívat opět na e-shop, jmenované stelivo stále bylo možno objednat - nebylo nedostupné. Takže jsem dne 28.2.2024 stelivo objednala znovu. Opět bylo normálně dostupné. Tentokrát jsem objednala pouze stelivo a nic jiného. Dodávka měla být v sobotu 2. března večer. V sobotu 2.3. v 16.18 přišla SMS, že zboží je opět nedostupné na prodejně, která můj nákup připravuje. Přitom si objednávám přes E-shop a tam se nedočtu, z které prodejny bude zboží dodáváno, ani jaká je tam zásoba. Zboží je na e-shopu opět normálně dostupné. Zajímalo by mně, jak poznám, kdy si tedy můžu zboží objednat a dojde na mou adresu. Tento dotaz jsem zaslana i na příchozí e-mail z Tesca,(24.2.2024) kdy mně dodali jen část nákupu, bohužel nedošla žádná odpověď.


Produkt

Tesco Pet Specialist Natural Aroma dřevěné stelivo 7 l


Požadované řešení

Ráda bych věděla jak zjistit, že mnou objednané zboží je dostupné. Nebo informaci, kdy dostupné bude.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 08:44, před 11 měsíci

V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.

Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se tedy, že v tomto případě je smlouvu možné splnit. Spotřebitel tak dle našeho názoru může trvat na dodání objednaného zboží.

Pokud by však spotřebitel souhlasil s odstoupením od smlouvy, platí následující:
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v určené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2024 13:43, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 13:29, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.