Společnost


Prokauf Komplex s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7503Nespravne neuznana reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2015, před 9 lety

Radim Lorenz

Znění stížnosti

Behem normalniho pouzivani stroje Einhell BG-MT 3360 LD Blue kultivator se podporna tycka odlomila. Zjistil jsem ze podpora tycky praskla hned vedle svaru na obouch stranach.

Poslal jsem stroj zpet vyrobci (Einhell) podle instukce prodejce pro reklamni opravu.

Vyrobce tvrdi ze "NA STROJI JE MECHANICKY POŠKOZENÉ ULOŽENÍ OPĚRNÉ TYČKY. TATO OPĚRNÁ TYČKA SLOUŽÍ POUZE K PODEPŘENÍ STROJE A JE NA NI VYVÝJEN ZANEDBATELNÝ TLAK. PODLE POŠKOZENÍ ULOŽENÍ TYČE JE JASNÉ, ŽE NA OPĚRNOU TYČKU BYL VYVÝJEN NADMĚRNÝ TLAK DO STRANY A TÍM SE PLECHY PROHLY A SVÁRY POPRASKALY. TOTO POUŽITÍ JE V ROZPORU S NÁVODEM A PROTO NENÍ REKLAMACE UZNÁNA JAKO ZÁRUČNÍ!! POŠKOZENÉ MÍSTO JE SOUČÁSTÍ PŘEVODOVKY, NELZE NIJAK OBJEDNAT ZVLÁŠŤ NEBO OPRAVIT.

Pravda je ze je to nespravne navrzeno (ja sam jsem inzenyr, a mam skuzenosti s navrhy podobny pristroju) stroj byl normalne pouzivany. Navod jenom rika:

Použití podle účelu určení

Přístroj je vhodný na kypření půdy na záhonech a polích. Bezpodmínečně dodržujte omezení uvedená v dodatečných bezpečnostních pokynech.
Stroj smí být používán pouze podle svého účelu určení. Každé další toto překračující použití neodpovídá použití podle účelu určení.

Tlak na podpornou tycku byl jak by sa dalo normalne ocekavat! Ta se nema odlomit behem normalniho pouzivani, a urcite tam jsou normalne nejake tlaky na strany, stroj se zakusuje do zeme a nejede rovne.

Kdyz jsem se podival na podobne kultivatory (jako Hecht 778, stejna velikost as sila motoru), ma podporu mnohem silnejsi - asi z nejakeho duvodu!!


Produkt

Einhell BG-MT 3360 LD Blue kultivator


Požadované řešení

Vraceni penez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2015 10:15, před 9 lety

Podle § 2161 občanského zákoníku prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal, má výrobek vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Dále mimo jiné prodávající odpovídá spotřebiteli, že se zboží hodí k účelu, ke kterému se obvykle používá, má odpovídající jakost a také vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Pokud se na zboží zakoupeném u obchodníka vyskytne vada v prvních 24 měsících od jeho převzetí, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění. Zamítne-li prodávající (případně jiná určená osoba - servis) reklamaci, musí toto zamítnutí zdůvodnit. Dokonce v prvních 6 měsících od převzetí zboží má povinnost prokázat, že věc nebyla vadná již při převzetí zboží. Nestačí tedy zamítnutí reklamace pouze zdůvodnit, prodávající musí také dokázat, že zboží nebylo vadné již při prodeji.

V případě, že spotřebitel s důvody zamítnutí reklamace nesouhlasí nebo shledá prokázání bezvadnosti zboží při převzetí jako nedostačující, měl by se obrátit na soudního znalce z oboru. Vyjde-li posudek soudního znalce ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) a zažádat ho o provedení nápravy. O případném sporu rozhodne soud v občanskoprávním řízení. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2015 22:11, před 9 lety

Prodávající nám zaslal následující sdělení:

Zboží bylo u nás zakoupeno 21.3.2014. Reklamace k nám byla doručena 21.7.2015.
Reklamaci jsme odeslali do servisního střediska výrobce. Servisní středisko reklamaci zamítlo
s odůvodněním, jehož část pan Lorenz cituje.
Závěr servisu jsme respektovali a dali panu Lorencovi na vyber bud placenou opravu nebo
navraceni výrobku zpět na jeho adresu. Naše náklady na dopravu do servisu, ze servisu na
naší adresu a následně k panu Lorenzovi jsou 1500 Kč. Přestože reklamace nebyla uznána
jako záruční nepožadovali jsme po panu Lorenzovi náhradu těchto nakladu a zboží mu bezplatně
na jeho přání odeslali dne 19.8.2015 na jeho adresu.
Veškerá svá tvrzeni zde jsme schopni písemně doložit.
Z naší strany považujeme jednání za korektní a dle platných právních předpisů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.8.2015 22:58, před 9 lety


Radim Lorenz

Bohuzel, nic se nevyresilo. Problem nikdy nebyl s prodejcem, ale s vyrobcem, ktery prodava vadny vyrobek, a nechce to pripustit i kdys to je jasne kde ten problem vlastne je. Pozadal jsem prodejce aby pockali na vyjadreni soudniho znalce kteremu jsem popsal tenhle pripad, ktere by melo zesilit moji pozici, ale asi uz nechteli cekat.

Jsem ted nucen jit k soudu, coz asi udelam. Zaroven podavam stiznost Ceske obchodni inspekci aby zastavili prodej techto stroju - doufam ze prodejce je sam prestane prodavat - i bez rozhodnuti Ceske obchodni inspekce!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2015 17:03, před 9 lety

Odpovědnost za vyřízení reklamace má vůči kupujícímu vždy jedině prodávající. Mezi spotřebitelem a výrobcem neexistuje žádný právní vztah, práva z vadného plnění i nesprávného vyřízení reklamace je třeba uplatňovat u prodejce. Stejně tak nelze ze strany prodejce namítat spotřebiteli pochybení výrobce, neboť se jedná o jeho interní smluvní vztah, který nijak neovlivňuje zákonné poměry mezi prodávajícím a kupujícím.

Pokud jde o znalecký posudek, ten může značně posílit důkazní pozici spotřebitele. Prokáže-li takový posudek, že vada vznikla důsledkem nesprávného výrobního postupu, může spotřebitel namítat prodávajícímu nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Je-li zamítnuta důvodná reklamace, lze argumentovat nedodržením zákonné lhůty pro řádné vyřízení reklamace, což zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy. Spotřebitel by pak mohl na základě ustanovení § 2002 odst. 1 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2016 17:35, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.3.2016 18:13, před 9 lety


Radim Lorenz

Pristroj mi byl navracen bez opravy. Dale trvam na tom ze pristroj nebyl spravne navrzen, podpora je moc slaba a nevydrzela normalni pouzivani. Stroj nevydrzel ani jednu sezonu. Stroje navrzene jinymi vyrobci maji rozhodne daleko silnejsi podporu, staci se jenom podivat.

Trvam na odstoupeni od smlovy a vyzaduji vraceni penez.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2016 09:07, před 9 lety

Jak již bylo uvedeno výše, pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však již neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.