Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o radu v této záležitosti:
v září 2022 jsem si nechala realizovat návrh na novou koupelnu od koupelnového studia Aquastyl International, s.r.o., ICO 26486652 na Kladně.
Tuto společnost jsem si vybrala na základě doporučení a určité prestiže, kterou představuje. A mohu potvrdit, že spolupráce po celou dobu probíhala velmi dobře.
Problém nastal ve chvíli, kdy mi v umyvadle přestal fungovat push open systém od společnosti Hansgrohe.
Systém jsem reklamovala a technik při příjezdu zjistil, že na místě není push open systém od Hansgrohe, ale úplně jiný.
Technik odjel a společnost mi oznámila - až po mé urgenci, že se nikdo neozývá jak budeme situaci řešit, že jelikož jsem si systém vyměnila, není možné jej reklamovat.
Já jsem ale nic neměnila, veškeré zboží vyzvedávala mnou pověřená osoba (se kterou mám letité zkušenosti a ručím za ní) a to přímo ve skladu společnosti Aquastyl a vezl je přímo na místo instalace. Vse v me pritomnosti a material byl celou dobu uskladnen v mem byte.
Společnost argumentuje podepsaným dodacím listem při převzetí zboží.
Ale já jsem žena, laik a určite neumím posoudit, zda daný šroubek, dil, je originál nebo není. Ani remeslnik nic neobvykleho nezspozoroval. Soucastka, vypada stejne jako jine, od jinych znacek, logo hansgrohe ani jine logo tam neni.
Při převzetí zboží se jednalo o materiál za více než 100 tisíc Kč. Cena teto soucastky se pohybuje okolo 500kc, a je stejna jako cena podobnych “neznackovych” ventilu.
Jsem přesvědčena, že chyba nastala ve výdejním skladu, kdy nám bylo vydáno jiné zboží. Myslela jsem, ze se jednalo o omyl a nadále
jsem se snažila se se společností Aquastyl dohodnout na nějakém společném řešení.
Bohužel společnost se mnou začala komunikovat velmi hrubým způsobem a nyní už nekomunikuje vůbec
A já už si v tuto chvíli ani nejsem jistá, bohuzel z nich mam spatny dojem, bojim se, ze se jednalo o umysl a zda všechny části koupelny, které nejsou vidět jsou opravdu dodané od společnosti Hansgrohe nebo nějaké náhražky.
Můžete mi prosím poradit na koho se mohu obrátit se stížností na tuto společnost? A jak je mozne, ze prevzetim zbozi, vse spada na nas, i kdyz neni realne mozne kazdou drobnou soucastku rozpoznat. Lze se nejak branit?
Děkuji
Zivnickova
výměna push open systému
výměna, nebo aspoň částečně - já si zaplatím produkt a společnost mi jej vymění nebo obráceně
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Před převzetím zboží vždy spotřebitelům doporučujeme, aby si zboží řádně prohlédli a v případě, že neodpovídá tomu, co si objednali, aby zboží nepřebírali a nepodepisovali žádné dokumenty. Průměrný spotřebitel však v tomto případě nemusí poznat rozdíl (nemusí jít o zjevnou vadu) a spotřebitelka tak dle našeho názoru může zboží reklamovat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti AQUASTYL INTERNATIONAL, s.r.o., Dr. Steinera 39, 27201 Kladno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.