Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#75033Reklamace vyúčtování spotřeby plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2024, před 10 měsíci

Pavla Kornějevová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Rozporuji spotřebu plynu pro naši domácnost.
Fakta:
Rok spotřeba v m3

2017-18 2144
2018-19 1938
2019-20 1756 covid v období topné sezóny, pracovala jsem z domu online= topila jsem celý den-vyšší spotřeba
2020-21 1855 covid v období topné sezony, pracovala jsem z domu online=topila jsem celý den-vyšší spotřeba, nepoužíval se pokojový termostat
2021-22 1686 v období 2 měsíců u nás žili 2 osoby navíc, vodu ohříváme plynem, nepracovala jsem z domu, používání pokojového termostatu= snížení spotřeby plynu-prokazatelné!!
2022-23 1768 nepracovala jsem z domu, zakoupení nového kotle( předpokládaná úspora 10-20 % z celkové spotřeby plynu, tj. cca 168-320 m3. Spotřeba by se měla tedy pohybovat o tuto částku méně), používání pokojového termostatu.
Nikdo u nás nežil navíc v domácnosti. Výsledek úsporných opatření = Vyšší spotřeba o 82 m3!! Spotřeba je ještě vyšší než první rok covidu. To opravdu nemá logiku. Spotřeba měla být cca 1586 kvůli novému kotli!!!
Odvolávali jsme se i na Ombudsman ČEZ, i on nás poslal k šípku. Vše Vám mohu doložit. Nyní proběhla informace rozhlasem , že domácnosti ušetřily v průměru 10-15 % spotřeby oproti předešlému období a my máme nárůst?


Produkt

Spotřeba plynu pro domácnost


Požadované řešení

Uznání naší reklamace, zohlednění provedení úsporných kroků, které jsme udělali pro snížení spotřeby plynu. Vystavení nového vyúčtování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2024 09:18, před 10 měsíci

Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním a s jednáním společnosti může jej reklamovat. Reklamaci může spotřebitel uplatnit při nesouhlasu s vyúčtováním či měřením spotřeby nebo tehdy, pokud se domnívá, že ze strany společnosti došlo k pochybení. Podat reklamaci je možné:
- prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného zde: https://www.cez.cz/cs/reklamace
- na bezplatné Zákaznické lince 800 810 820
- poštou na adrese ČEZ Prodej, a.s., Guldenerova 2577/19, 326 00 Plzeň.

V reklamaci je vhodné uvést její důvod a identifikační údaje. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Jestliže spotřebitel nebude souhlasit s vyřízením reklamace, může se obrátit na Ombudsmana společnosti ČEZ:
- prostřednictvím formuláře umístěného na www.cez.cz/ombudsman nebo
- poštou na adrese Ombudsman ČEZ, Jemnická 1138/1, 140 00 Praha 4.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2024 13:44, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2024 13:36, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.