Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěla jsem reklamovat u společnosti Studio Moderna s.r.o. zakoupený Rovus Robotický vysavač VAC&MOP č.f.*** v celkové hodnotě 8619,-Kč, ze dne.23.3.2021 u kterého došlo k závadě. Vysavač je stále v záruční době. Měla jsem zaplacenou prodlouženou záruční dobu na 3 roky cca 1200,- Kč. Výrobek byl již jednou reklamován daň.doklad že dne 26.4.2021 č.f. ***. Bohužel na uvedená t.č. se nelze dovolat nebo neexistují. Na internetu jsem zjistila že společnost již neexistuje a je v insolvenci. Kdo převzal jejich závazky? A kde je možné uplatnit reklamaci. Štveráková Naďa
Jedná se o ROVUS ROBOTICKÝ VYSAVAČ VAC&MOP, č.modelu 2101020601653. Jedná se o reklamaci zboží v prodloužené záruční době.
Jde mi o reklamaci v záruční době, u výrobků došlo k porušení. Ráda bych tento výrobek reklamovala. Pokud ovšem již není možné tento výrobek Robotický vysavač Rovus Vac&Moc reklamovat poźaduji výměnu výrobků a nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Obecně ke stížnosti:
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K insolvenčnímu řízení:
Dne 16. 8. 2023 byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti společnosti Studio Moderna s.r.o. Soud touto vyhláškou vyzývá věřitele společnosti, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě do rozhodnutí o úpadku.
Dne 27. 9. 2023 se situace však změnila, jelikož došlo ke zveřejnění rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, jestliže tak ještě neučinili. Spotřebitelé mohli uplatnit své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku, tedy do 27. 11. 2023. K přihláškám, které jsou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují.
Informace k insolvenčnímu řízení: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=00F8727E7A64127BE06333F21FAC766CC.
Rozhodnutí o úpadku společnosti je dostupné zde: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=55962060.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Insolvenčním správcem v tomto případě je Ing. Lukáš Vlašaný, Vančurova 2904, 390 01 Tábor, u kterého se spotřebitel může informovat o dalším průběhu insolvenčního řízení.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.