Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#7505Neumožnění odstoupit od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2015, před 9 lety

Lucie Pavlicová

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou, zda mám nějakou šanci získat peníze za vadné zboží zpět. V prosinci 2014 jsem zakoupila v internetovém obchodě tablet. Během půl roku se u něj 3x objevila stejná závada. Při třetí reklamaci jsem spolu s reklamačním protokolem, do kterého jsem napsala, že pouze žádám o posouzení vady nikoliv o opravu, zaslala i odstoupení od kupní smlouvy (postupovala jsem na základě informací obdržených emailem přímo od pracovníka z mall.cz). Také do reklamačního protokolu jsem napsala, že žádám o vrácení peněz. Na mall.cz mají dostupný reklamační protokol, kde mají pouze 2 nabídky řešení reklamace k zatrhnutí 1) výměna zboží nebo 2) oprava zboží. Jelikož jsem nepreferovala žádnou z možností, ale požadovala jsem odstoupení od kupní smlouvy, nechala jsem pole prázdná a vedle jsem napsala, že žádám o vrácení peněz. Přibližně za týden mi přišel z mall balíček. V tento den jsem čekala na balíček, který mi byl poslán prostřednictvím české pošty (na jiný balíček). Když zazvonil pošťák, běžela jsem pro balík a s domněním, že se jedná o jiný balík jsem balík převzala. Doma jsme zjistila, že se jedná o balíček z MALL.cz. Velice mě to překvapilo, jelikož do té doby mi vždy vše z MALL bylo doručováno prostřednictvím DPD přepravní společnosti. Rozbalila jsem balíček a zjistila, že je v něm nový tablet. Tento jsem však z ochranné folie nevybalovala a ihned volala na infolinku MALL.cz K tabletu mi nepřišel žádný protokol, faktura. Prostě nic. Bylo mi jasné, že se jedná o nový kus. Já však požadovala vrácení peněz a ne nový kus. Poté, co jsem se dovolala na infolinku mi bylo sděleno, že v protokolu jsem zatrhla, že požaduji výměnu zboží. Jsem si jistá, že jsem toto nezatrhla, navíc jsem vedle napsala, že žádám o vrácení peněz. Pokud jsem prý zboží nechtěla, neměla jsem balík převzít. Doma mám nevybalený nový tablet. Nemám v tuto sérii důvěru a zboží nechci. Mám možnost zboží např. vrátit do 14 dnů neporušené, nerozbalené atd.? (Nechci nikoho očerňovat, ale taktika, jakou MALL.cz mi připadá vskutku zarážející. Kolonku s požadavkem o výměnu zboží mohl zatrhnout kdokoliv - já to rozhodně nebyla, odstoupení od smlouvy zřejmě vyhodili a ostatní požadavky v protokolu ignorují...) Děkuji za Vaši odpověď. L.


Produkt

Tablet Lenovo Yoga 2 10"


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2015 14:34, před 9 lety

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady je oprávněn spotřebitel vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.

Pokud spotřebitelka dle popisu ve stížnosti výslovně zvolila a prokazatelně uplatnila v souladu s § 2169 odst. 2 občanského zákoníku vůči prodejci při zahájení reklamačního řízení právo na odstoupení od smlouvy a zaplacení kupní ceny za reklamované zboží, není v žádném případě prodejce oprávněn svévolně měnit toto rozhodnutí spotřebitele, pokud reklamaci uzná jako oprávněnou. Postup spočívající v zaslání nového výrobku poštou bez souhlasu spotřebitele je ze strany prodejce protiprávní.

Spotřebitelka uplatnila právo na odstoupení od smlouvy ve vztahu k prodejci formou zápisu do reklamačního protokolu, výslovně písemně uvedla, že při uznání reklamace nepožaduje opravu věci a navíc sepsala zvlášť a předala prodejci písemné odstoupení od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2015 09:16, před 9 lety

Vážená paní Pavlicová,

omlouvám se za komplikace, zde se jedná pouze o nedorozumění. Rádi Vám v tomto případě vyjdeme vstříc a Vaše odstoupení od smlouvy budeme akceptovat. Prosím, zboží nám zašlete na adresu našeho reklamačního oddělení: https://www.mall.cz/reklamace, případně se s ním můžete zastavit na kterékoliv prodejně, pokud máte některou poblíž. K zásilce, prosím, uveďte číslo objednávky či reklamace a také číslo účtu, na který Vám můžeme platbu zaslat.

V případě dalších dotazů mě můžete kdykoliv kontaktovat na overeno@mall.cz.

Děkuji Vám za pochopení.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.8.2015 10:01, před 9 lety


Lucie Pavlicová

Hodnocení: