Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:530
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

49%
51%
Toto skore je založeno na 140 stížnostech.

#7505Neumožnění odstoupit od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2015, před 10 lety

Lucie Pavlicová

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou, zda mám nějakou šanci získat peníze za vadné zboží zpět. V prosinci 2014 jsem zakoupila v internetovém obchodě tablet. Během půl roku se u něj 3x objevila stejná závada. Při třetí reklamaci jsem spolu s reklamačním protokolem, do kterého jsem napsala, že pouze žádám o posouzení vady nikoliv o opravu, zaslala i odstoupení od kupní smlouvy (postupovala jsem na základě informací obdržených emailem přímo od pracovníka z mall.cz). Také do reklamačního protokolu jsem napsala, že žádám o vrácení peněz. Na mall.cz mají dostupný reklamační protokol, kde mají pouze 2 nabídky řešení reklamace k zatrhnutí 1) výměna zboží nebo 2) oprava zboží. Jelikož jsem nepreferovala žádnou z možností, ale požadovala jsem odstoupení od kupní smlouvy, nechala jsem pole prázdná a vedle jsem napsala, že žádám o vrácení peněz. Přibližně za týden mi přišel z mall balíček. V tento den jsem čekala na balíček, který mi byl poslán prostřednictvím české pošty (na jiný balíček). Když zazvonil pošťák, běžela jsem pro balík a s domněním, že se jedná o jiný balík jsem balík převzala. Doma jsme zjistila, že se jedná o balíček z MALL.cz. Velice mě to překvapilo, jelikož do té doby mi vždy vše z MALL bylo doručováno prostřednictvím DPD přepravní společnosti. Rozbalila jsem balíček a zjistila, že je v něm nový tablet. Tento jsem však z ochranné folie nevybalovala a ihned volala na infolinku MALL.cz K tabletu mi nepřišel žádný protokol, faktura. Prostě nic. Bylo mi jasné, že se jedná o nový kus. Já však požadovala vrácení peněz a ne nový kus. Poté, co jsem se dovolala na infolinku mi bylo sděleno, že v protokolu jsem zatrhla, že požaduji výměnu zboží. Jsem si jistá, že jsem toto nezatrhla, navíc jsem vedle napsala, že žádám o vrácení peněz. Pokud jsem prý zboží nechtěla, neměla jsem balík převzít. Doma mám nevybalený nový tablet. Nemám v tuto sérii důvěru a zboží nechci. Mám možnost zboží např. vrátit do 14 dnů neporušené, nerozbalené atd.? (Nechci nikoho očerňovat, ale taktika, jakou MALL.cz mi připadá vskutku zarážející. Kolonku s požadavkem o výměnu zboží mohl zatrhnout kdokoliv - já to rozhodně nebyla, odstoupení od smlouvy zřejmě vyhodili a ostatní požadavky v protokolu ignorují...) Děkuji za Vaši odpověď. L.


Produkt

Tablet Lenovo Yoga 2 10"


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2015 14:34, před 10 lety

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady je oprávněn spotřebitel vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o klasické reklamační řízení v nejzazší délce 30 dní ode dne uplatnění a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit v rámci odborného zhodnocení reklamované vady, vyžaduje-li to povaha vady.

Pokud spotřebitelka dle popisu ve stížnosti výslovně zvolila a prokazatelně uplatnila v souladu s § 2169 odst. 2 občanského zákoníku vůči prodejci při zahájení reklamačního řízení právo na odstoupení od smlouvy a zaplacení kupní ceny za reklamované zboží, není v žádném případě prodejce oprávněn svévolně měnit toto rozhodnutí spotřebitele, pokud reklamaci uzná jako oprávněnou. Postup spočívající v zaslání nového výrobku poštou bez souhlasu spotřebitele je ze strany prodejce protiprávní.

Spotřebitelka uplatnila právo na odstoupení od smlouvy ve vztahu k prodejci formou zápisu do reklamačního protokolu, výslovně písemně uvedla, že při uznání reklamace nepožaduje opravu věci a navíc sepsala zvlášť a předala prodejci písemné odstoupení od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2015 09:16, před 10 lety

Vážená paní Pavlicová,

omlouvám se za komplikace, zde se jedná pouze o nedorozumění. Rádi Vám v tomto případě vyjdeme vstříc a Vaše odstoupení od smlouvy budeme akceptovat. Prosím, zboží nám zašlete na adresu našeho reklamačního oddělení: https://www.mall.cz/reklamace, případně se s ním můžete zastavit na kterékoliv prodejně, pokud máte některou poblíž. K zásilce, prosím, uveďte číslo objednávky či reklamace a také číslo účtu, na který Vám můžeme platbu zaslat.

V případě dalších dotazů mě můžete kdykoliv kontaktovat na overeno@mall.cz.

Děkuji Vám za pochopení.

Ivana Raimundová
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.8.2015 10:01, před 10 lety


Lucie Pavlicová

Hodnocení: