Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.2.2024 jsem od společnosti MND obdržela e-mail, ve které mi sdělují, že se od 20.3.2024 snižují ceny elektřiny - viz níže.
Žádala jsem tedy společnost MND, aby mi ponechala původní výši záloh.
Dne 20.2.202 mi paní S z MND sdělila, že byl můj požadavek zamítnut z důvodu navýšení distribučních a regulačních plateb a k navrácení poplatků za obnovitelné zdroje.
Co to tedy má znamenat????
Společnost MND si tedy velmi protiřečí a není férová ke svým klientům.
Nejsem zdaleka jediná, komu se toto stalo a chtěla bych si stěžovat.
Pokud mi nebude vyhověno, budu muset rozvázat smlouvu s MND a oslovit jiného dodavatele energií.
------------------------------------------------------------------------------------------
Vážená paní,
reagujeme na Váš e-mail ze dne 15.2.2024, který se týkal plateb pro odběrné místo.
Zálohové platby jsme propočítali a jsou adekvátně nastavena na stávající výši vůči spotřebě Vašeho odběrného místa a aktuálního ceníku. Pakliže na odběrném místě dochází k výrazné změně spotřeby, prosíme o doložení dokumentu, který tuto informaci potvrzuje. V opačném případě dojde k úpravě záloh s následujícím vyúčtováním.
Od ledna 2024 došlo k navýšení distribučních a regulovaných plat, dále pak k navrácení poplatků za obnovitelné zdroje.
Pro další úpravu záloh doporučujeme pravidelně zadávat stavy na náš zákaznický portál Moje MND: https://moje.mnd.cz/, kde je možné měnit zálohy jednou za 3 měsíce.
Požadavek na snížení záloh tedy zamítáme.
Dále upozorňujeme na splatnost následující zálohy splatné dne 13.02.2024.
Veškeré přijaté platby, či případné pohledávky můžete kontrolovat na svém zákaznickém portálu Moje MND.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Vážená paní,
jsme rádi, že díky příznivému vývoji na trhu Vám můžeme oznámit v pořadí již čtvrté zlevnění základních ceníků MND, a to s účinností od 20. 3. 2024. Snížení cen je zcela automatické – pro jeho zohlednění nemusíte nic dělat. Nové obchodní ceny za MWh pro Vaše odběrné místo/-a naleznete společně s odkazem na podmínky ceníku v tabulce na konci sdělení.
Pokud chcete získat ještě výhodnější cenu, doporučujeme přejít na Ceník Jaro 26 s pevnou cenou do 31. 3. 2026. Větší detail zjistíte na odkazu níže, kde si daný ceník můžete po dobu jeho platnosti také aktivovat.
Adresa odběrného místa
EAN kód
Odkaz na zobrazení Ceníku Jaro 26
Vaše zálohy nyní ponecháváme beze změny. Přepočítáme Vám je s nejbližším řádným vyúčtováním, nebo si je můžete sami zkontrolovat a upravit v portálu Moje MND. Pokud chcete mít ve vyúčtování přesně vymezenou spotřebu před a po zlevnění, zadejte si prosím k 19. 3. 2024 samoodečet v zákaznickém portálu Moje MND. Jako důvod odečtu uveďte „Průběžný stav do vyúčtování“. V případě, že samoodečet zadat nechcete či nemůžete, nic se neděje – vymezení spotřeby provedeme výpočtem podle platných právních předpisů.
------------------------------------------------------------------------------------------
požaduji ponechání původní výše záloh plateb elektřiny.
|
Tweet |
Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši).
Pokud spotřebitel s výší záloh nesouhlasí, může navrhnout jejich snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.