Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes 14.srpna 2015 ve 14,00 jsem měla odjet Vaším autobusem z Jindřichova Hradce do Prahy. Měla jsem koupenou místenku, ale autobus nedorazil. Čekala jsem s několika lidmi téměř 3/4 hod, pak jsme museli čekat na další spoj, aniž bychom se dozvěděli nějakou zprávu. Jistě věříte tomu, že v nynějším počasí při 38st to není nic příjemného.
Nejsem zvyklá si stěžovat, ale myslím, že když požaduji proplacení mé místenky- tj. 150,00Kč , tak že to je to nejmenší, co očekávám. Místenku mám samozřejmě k dispozici.
|
Tweet |
Dopravce je povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zejména zajistit podávání informací o jízdních řádech, o tarifu a o vyhlášených přepravních podmínkách, a to na místech určených pro styk s cestujícími a oznamovat zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu; to neplatí pro městskou hromadnou dopravu.
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanovuje, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Práva ze smlouvy o přepravě osob dále upravuje § 40 a násl. vyhlášky Ministerstva dopravy ČR č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Podle této vyhlášky má však cestující v případě, že je přeprava provedena a z důvodů na straně dopravce dojde ke zpoždění spoje, který cestující použil pro přepravu, práva jen tehdy, když v důsledku takového zpoždění dojde ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.