Společnost


DIMOCO Europe GmbH

Počet nahlášených stížností:89
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#75103Nevyžádané platby pomocí SMS

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.03.2024, před 11 měsíci

Pavel Horský

Znění stížnosti

Dnes byla provedena reklamace služeb u O2. Tam bylo zjištěno, že 4x do měsíce vždy v čase 00:30:32hod odešla platba 99,-Kč ve prospěch společnosti DIMCO Europe GmbH.


Požadované řešení

Při kontrole faktur za další období bylo zjištěno, že tyto platby probíhali dlouhá období. Budeme požadovat vrácení "ukradených" plateb s podporou podání trestního oznámení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.3.2024 10:24, před 11 měsíci

Společnost DIMOCO Europe GmbH je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.

Pokud ještě tak spotřebitel neučinil, může se obrátit na servisní a kontaktní centrum společnosti Dimoco Europe GmbH, které je zdarma k dispozici a může poskytnout součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.

Pokud poskytovatel služby požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Je také možné kontaktovat operátora a banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku (pokud závazek existuje).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.3.2024 15:49, před 10 měsíci

Dobrý den, Děkujeme za Váš dotaz, který jsme obdrželi prostřednictvím dTestu. Společnost DIMOCO není poskytovatelem služeb, ale pouze technickou infrastrukturou pro poskytovatele služeb. Kromě toho je DIMOCO autorizovanou platební institucí pod dohledem rakouského Úřadu pro finanční trh a umožňuje mobilním zákazníkům nakupovat digitální a fyzické produkty od online poskytovatelů prostřednictvím jejich účtu za mobilní telefon. S dotazy na poskytovatele služeb vám pomůže náš bezplatný zákaznický servis mobileinfo. Kontaktujte prosím mobileinfo s uvedením příslušného telefonního čísla, aby vám mohli pomoci: Selfcareportal: www.mobileinfo.biz E-mail: info-cz@mobileinfo.biz Pozdravy, tým mobileinfo Provozovatelem služby mobileinfo je DIMOCO Payments GmbH Campus 21, Europaring F15/302 2345 Brunn am Gebirge, Rakousko FN: 199901y; FB Court: LG Wr. Neustadt

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2024 13:30, před 9 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.4.2024 16:03, před 9 měsíci


Pavel Horský

Děkuji za řešení naší situace. Vše dopadlo tak, že mobileinfo tak nějak zařídili reklamaci služeb a firma, která inkasovala několik let 4x měsíčně 99,-Kč nám "laskavě" vrátila roční tržbu s tím, že byla služba kdysi objednána (nejsme si toho vědomi)a pak byly zasílány SMS, ve kterých bylo uvedeno, že máme poslat SMS se zrušením této služby. Manželka tyto SMS nepřijímala, neboť měla číslo zablokované z důvodu obtěžování ze strany dodavatele služeb. Kdo by si také dobrovolně platil nějakou jakoby službu za tyto peníze? Prostě s námi firma celkem dobře zametla. Nevíme, zda ještě něco můžeme dělat pro to, abysme z těch "šmejdů" dostali celou částku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2024 13:51, před 9 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.

V tomto případě je možné obrátit se na společnost s žádostí, aby prokázala, že ke strhávání plateb má právní důvod. V případě neprokázání právního důvodu může spotřebitel žádat peníze zpět v rámci bezdůvodného obohacení mimo jiné také skrze předžalobní výzvu (viz výše).

V § 629 občanského zákoníku je uvedeno, že obecná promlčení lhůta je obecně 3 roky. Jiná promlčecí lhůta je ovšem stanovena u majetkového práva, které se promlčí nejpozději uplynutím 10 let ode dne, kdy dospělo, ledaže zákon stanovuje jinou promlčecí lhůtu. Jednotlivé strany si pak mohou mezi sebou ujednat kratší nebo delší promlčecí lhůtu počítanou ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé. Nepřihlíží se přitom k ujednáním stanovujících kratší promlčecí lhůtu než jeden rok nebo delší než patnáct let.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby uvedl, zda bude po společnosti požadovat vrácení zbylé částky, případně jej žádáme o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2024 11:06, před 8 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.5.2024 11:46, před 8 měsíci


Pavel Horský

Hodnocení: