Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.9.2023 jsme zakoupili přes e-shop Kobras plynový gril Cadac Citi Chef 50 s příslušenstvím za 11043Kč.Doma po rozbalení grilu jsme zjistili,že je poškozený,prodejce to po měsíci vyřešil náhradním dílem.Posléze při prvním použití jsme zjistili,že gril nejde rozpálit na požadovaný výkon,po konzultaci s technikem prodejce jsme zjistili,že nám prodali nevyhovující plynové připojení.Zároveň se při prvním použití začaly i přes nízký výkon grilu olupovat zrníčka barvy z poklopu a keramického roštu grilu přímo do potravin.27.10.2023 jsme gril odvezli na vlastní náklady prodejci do Benátek k reklamaci.23.11.2023 nám byla reklamace zamítnuta z důvodu používání vysokých teplot grilu,což byl nesmysl,proto jsme ihned týž den podali k zamítnuté reklamaci odpor.Od té doby se nám nikdo neozval, tak jsme 2.1.2024 po marném uplynutí reklamační lhůty odstoupili od kupní smlouvy, vyplnili jsme prodejci formulář o převzetí grilu i s příslušenstvím a po několika urgencích nám dne 6.2.2024 prodejce vrátil kupní cenu pokrácenou o 2000Kč s konstatováním,že jsme gril poškodili,aniž by nám prodejce předložil odborný znalecký posudek.Proto jsme prodejci vystavili 8.2.2024 příkaz k úhradě na doplacení 2000Kč,ale na ten se již nikdo neozval.
Plynový gril Cadac Citi Chef 50
Protože nám byla protizákonně krácena kupní cena o 2000Kč, chceme tuto částku jednoznačně doplatit na účet číslo 474399113/0300
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V případě odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas nelze použít § 1833 občanského zákoníku, který se váže k odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Prodávající by tak měl spotřebiteli vrátit celou částku bez ponížení.
Upozorňujeme spotřebitele, že sdělení nesouhlasu prodávajícímu s vyřízením reklamace není uplatněním nové reklamace. Jestliže však spotřebiteli svědčí domněnka vadnosti, která se uplatní u zboží v průběhu jednoho roku od jeho převzetí, a prodávající zamítne reklamaci, přičemž své rozhodnutí řádně neodůvodní, máme za to, že důkazní břemeno je na straně prodávajícího a měl by tak prokázat, že zboží spotřebiteli zaslal v pořádku bez vad. Pokud s vyřízením reklamace spotřebitel nesouhlasí, je vhodné se následně obrátit na znalce v oboru, který by mohl případ posoudit a vyřízení reklamace rozporovat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.