Počet nahlášených stížností: | 86 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 33 |
V sobotu 24.2.2024 jsem obdržela SMS zprávu ve znění "Cena zpravy 99 Kc s DPH za sluzbu Dadastream. Pro zruseni posli SMS ve tvaru STOP KOD na cislo 90211. Vice info dcz@e-help.cc nebo sms HELP KOD na 90211" Žádnou služby Dadastream jsem si neobjednala, ani nevím, co to je, a rozhodně jsem ji nevyužila. Ve svém vyúčtování jsem ale bohužel skutečně našla platbu 99 Kč. Kontaktovala jsem svého operátora, abych platbu reklamovala, ale dozvěděla jsem se, že on není provozovatelem této služby a že provozovatelem konkrétního čísla 90211 099, ze kterého SMS přišla, je společnost Advanced Telecom Services s. r.o. (info@atspraha.cz, 296 363 199, www.atspraha.cz).Nepřipadá mi standardní, aby mi přišla SMS, kterou nechci, a já za ni zaplatila 99 Kč. Společnost Advanced Telecom Services s. r.o. jsem okamžitě kontaktovala e-mailem. Zatím nemám odpověď, ale i kdyby přišla a i kdyby mi peníze vrátili (o čemž bohužel pochybuji), připadá mi tohle jako typická ukázka šmejdské praktiky. Přece není možné, aby byly někomu jen tak naúčtované peníze za něco, co nikdy nechtěl a ani o tom nikdy neslyšel.
Abych zabránila dalším podobným situacím, zrušila jsem si u operátore službu Premium SMS.
Přišla SMS, že mi účtují 99 Kč za něco, co jsme nechtěla a nikdy neobdržela, nemohla jsme s tím nic udělat.
Chtěla bych vrátit svých 99 Kč a také bych chtěla, aby se podobné podvody nestávali mně ani dalším lidem.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.