Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Nevrácení peněžních prostředků ze storna jízdenek. Z důvodu nevyužití leo kreditů žádám o navrácení platby za storna jízdenky na účet, ze kterého byly jízdenky zakoupeny. Jízdenky byly stornovány týden před odjezdem, storno jízdenek bylo obratem přiznáno. Děkuji
Vratka peněžních prostředků na účet zákazníka.
|
Tweet |
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Bártová, je nám líto, avšak v případě nákupu jízdenek pod registrovaným emailovým účtem ve Smile Club věrnostním programu lze jízdenky stornovat pouze do leo kreditu, jak je uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách i v podmínkách věrnostního programu. Náš věrnostní program je dobrovolný, nákup jízdenek není podmíněný registrací. S těmito podmínkami jste souhlasila dobrovolně před nákupem jízdenek a předpokládá se, že v takovém případě jste se s podmínkami i seznámila.
Vzhledem k tomu, že společnost trvá na způsobu vrácení peněz skrze leo kredity, žádáme spotřebitelku o sdělení, zda využije možnost mimosoudního řešení sporů před ČOI, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost vzhledem k výše uvedenému uzavíráme bez dosažení dohody stran.