Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 17.7.2013 jsem zakoupila u firmy Internet Mall, a.s. mobilní telefon SAMSUNG Galaxy S III mini. Dne 2.6.2014 jsem poprvé telefon reklamovala, protože baterie v přístroji byla vypouklá. Od té doby se postupně aplikace začaly vypínat, během dne se telefon několikrát zasekl, dlouhá doba než se načetl, protože už to nebylo únosné telefon jsem znovu zaslala na reklamaci dne 23.7.2015. Firma Mall dle sdělení telefon přebrala s poznámkou běžné opotřebení, avšak se závěrem uvedené závady zjištěny, diagnostikou zjištěna oxidace na systémové desce a LCD kompletu. Zákazník nesouhlasí s cenovou nabídkou (žádná nebyla). Zařízení vráceno zpět bez opravy v původní stavu. S tímto jsem velice nesouhlasila, protože telefon od začátku nosím v kritu, do koupelny k bazénu nošený vůbec není a venku je nošen v kabelce, tzn. že mojí vinou není zjištěná oxidace. Telefon jsem proto znovu zaslala zpět, že s tímto nesouhlasím a bylo mi stroze napsáno, že pokud s posouzením jejich servisu nesouhlasím, doporučují mi telefon zaslat do jiného autorizovaného servisu. "S tímto jsem se ještě nikdy nesetkala, že prodejce si může dělat vlastně s prodávajícím co chce". Prosím Vás tímto o přešetření jelikož částka 6.039,-, kterou jsem za telefon dala tak jsem si myslela, že telefon za tuto cenu vydrží. Hezký den Truksová Markéta
kód zboží:534366, název: SAMSUNG GALAXY S III mini i8190 Ceramic White
Vzhledem k tomu, že jsem telefon užívala správně a telefon nyní není vůbec k užívání žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pouze v případě, že byla prodávajícím poskytnuta prodloužená záruka za jakost na zakoupený výrobek, lze dle sjednaných podmínek uplatnit odpovědnost za vady v prodloužené záruční době. Dle popisu uvedeného ve stížnosti spotřebitelka zakoupila mobilní telefon u prodávajícího dne 17.7.2013 a poslední reklamaci uplatnila dne 23.7.2015 (první reklamace uplatněna dne 2.6.2014), s tím, že reklamace byla prodejcem zamítnuta z důvodu oxidace.
Vzhledem k tomu, že byl mobilní telefon zakoupen v roce 2013, bude se záruka a práva z ní plynoucí řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, který byl účinný do 31. prosince 2013. Pro posouzení případu bude podstatné, zda mobilní telefon byl v době poslední uplatněné reklamace ještě v záruční době, která se však prodlužuje o dobu, po kterou je telefon v reklamačním řízení. Dle § 627 starého občanského zákoníku doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání. Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Bude-li prodávající trvat na zamítnutí reklamace z důvodu poškození telefonu spotřebitelem vlivem oxidace, doporučujeme spotřebitelce, aby na vystavený reklamační protokol sepsala svůj nesouhlas s vyřízením reklamace. Poté je vhodné konzultovat existenci vady bez zbytečného odkladu se soudním znalcem, který spotřebitelce vypracuje znalecký posudek, ve kterém se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Spotřebitel předkládá prodávajícímu jedno vyhotovení posudku, druhé si uschová. Cenu znaleckého posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i na znalecký posudek.
Vážená paní Truksová,
Vaši reklamaci jsem ověřila a byla bohužel zamítnuta s tímto odůvodněním: Zařízení vykazuje zasažení oxidací na systémové desce a kompletu LCD v důsledku čehož došlo k porušení záručních podmínek ve smyslu vystavení zařízení neznámé tekutině. Zasažení oxidací přímo souvisí se závadou.
Servisní technik pořídil i fotografie, ze kterých je ona oxidace patrná. Ráda Vám je na požádání přepošlu emailem.
Servis nezkoumá jak k oxidaci došlo, ale posuzuje vždy pouze aktuální stav zařízení.
Možné rizikové situace: polití přístroje, používání přístroje za deště, v koupelně, v kuchyni (pára), prudký přechod ze zimního do teplého prostředí – tzv. efekt rosného bodu. Jev oxidace vznikne prakticky v několika minutách a v důsledku vzniklým oxidům kovu se může dále šířit skrze vodivé součásti přístroje. Chemické složení kapaliny (vlhkosti) nebo prach a nečistoty uvnitř mohou tento jev pouze umocnit.
Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, je možno se obrátit na soudního znalce tak, jak Vám radí dTest. Pokud bude jeho posouzení v rozporu s vyjádřením servisního střediska, otevřeme znovu reklamační řízení.
Děkuji Vám za pochopení.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jestliže s mobilním telefonem začal být problém až od doby kdy se vypoukla baterie, která byla uznána jako vadná, tak je samozřejmé, že firma MALL napíše vyjádření viz výše, že neřeší jak se to stalo, aby nemusela firma náhodou vracet peníze za to, že baterie v aparátu byla nekvalitní a tím se způsobila závada na telefonu. Zkusím se poptat nějakého kvalitního znalce jak v takovém případě postupovat.
Žádáme spotřebitele o informaci o tom, v jaké fázi se stížnost nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.