Počet nahlášených stížností: | 788 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 7.3. měl být na prodejně v Újezdě nad Lesy prodáván luční med v akci za 109.90 Kč.
V regálu se slevami však stál 149.90 Kč.
Od koupě jsem ustoupil
Teď už je asi pozdě.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí v letáku a jinou v obchodě (či jinou účtuje), dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, pane Hejdučku, mrzí nás, pokud nebyla cena v pořádku. Situaci však nedokážeme posoudit, doporučujeme Vám se vždy obrátit přímo v prodejně na její personál. S pozdravem tým Lidl.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: V zásadě se dá těžko něco na místě pořídit. Obsluhy v hale je pomálu a prodavačky u pokladen nemají čas, ani potřebné informace. Jednodušší je proto nákup oželet, i když s pocitem hořkosti.